پیمان بسته‌ایم پاک زندگی کنیم

 بررسی تلویزیون QLED تی سی ال TCL Q6/Q650G

بررسی تلویزیون QLED تی سی ال TCL Q6/Q650G

تلویزیون QLED تی سی ال مدل TCL Q6/Q650G پایین‌ترین تلویزیون سری Q TCL در سال 2023 است که کمتر از TCL Q7/Q750G QLED و TCL QM8/QM850G QLED است.

این تلویزیون ساده‌تر از خواهر و برادر گران‌ترش است، بنابراین برای افرادی که به هیچ ویژگی یا قابلیت پیشرفته‌ای نیاز ندارند؛ مناسب‌تر است.

این تلویزیون دارای سه پورت پهنای باند HDMI 2.0 با پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر (VRR) است و از ویژگی Game Accelerator 120 TCL برای بازی تا 1440p @ 120Hz پشتیبانی می کند که از طریق نصف کردن وضوح به آن می رسد.

از فرمت های ویدئویی پیشرفته Dolby Vision HDR و HDR10+ پشتیبانی می کند و می تواند از برخی فرمت های صوتی پیشرفته Dolby و DTS عبور کند.

از سیستم عامل محبوب و آسان گوگل استفاده می کند. کنترل صوتی هندزفری ندارد، اما ریموت آن یک میکروفون یکپارچه دارد که از طریق آن می‌توانید با Google Assistant و Amazon Alexa تعامل داشته باشید.

دارای Chromecast داخلی است، بنابراین می‌توانید به‌طور یکپارچه نمایش‌های خود را با استفاده از تلفن خود پخش کنید.

تلویزیون QLED تی سی ال در 4 سایز 55، 65، 75 و 85 اینچ موجود است.

امتیاز به تلویزیون QLED تی سی ال TCL Q6/Q650G

نتایج امتیازات از 1 تا 10 در نظر گرفته شده است.

امتیاز کلی 7.3

تلویزیون تی سی ال TCL Q6 در کل مناسب است. بهتر است زمانی که بتوانید از تاخیر ورودی بسیار سریع آن به خوبی استفاده کنید، مانند هنگام بازی یا استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه شخصی. کنتراست تلویزیون مناسب است، اما چیز خاصی نیست، و برای بهبود بیشتر آن، فاقد کم نور موضعی است، بنابراین برای اتاق تاریک مناسب است، اما جوراب شما را از بین نمی برد. روشنایی HDR آن خوب است اما به اندازه ای نیست که نقاط برجسته را برجسته کند، حتی اگر با طیف رنگی گسترده تلویزیون ترکیب شود. با این حال، روشنایی SDR آن بسیار خوب است، و دارای بازتاب مناسبی است، بنابراین بهتر است به عنوان یک تلویزیون ارزان برای قرار دادن در یک اتاق روشن، مانند یک اتاق نشیمن با پنجره، یک اتاق بازی روشن، یا یک دفتر.

نکات مثبت

  • اوج روشنایی SDR عالی.
  • مدیریت انعکاس مناسب
  • نسبت کنتراست مناسب

نکات منفی

  • دقت رنگ قبل از کالیبراسیون ضعیف.
  • زاویه دید زیر همتراز
  • تیرگی موضعی ندارد.
برنامه تلویزیونی: امتیاز 6.9

تی سی ال TCL Q6 برای تماشای برنامه های تلویزیونی مناسب است. در SDR بسیار روشن می شود و دارای بازتاب مناسبی است، بنابراین می تواند اتاق های روشن با تابش خیره کننده را اداره کند، اگرچه بهتر است از قرار دادن چراغ ها یا پنجره ها به طور مستقیم در مقابل تلویزیون خودداری کنید. متأسفانه، قابلیت های پردازش آن متوسط است. هنگام ارتقاء محتوای با وضوح پایین، کار خوبی انجام می دهد. با این حال، هموارسازی محتوای با کیفیت پایین آن ناکافی است، که منجر به مسدود شدن ماکرو هنگام تماشای محتوای پخش می شود. زاویه دید تلویزیون نیز پایین‌تر از حد است، بنابراین اگر دوست دارید برنامه‌هایی را با افرادی که در اطراف تلویزیون نشسته‌اند تماشا کنید، عالی نیست، زیرا آنها تصویر ثابتی نمی‌بینند.

نکات مثبت

  • اوج روشنایی SDR عالی.
  • مدیریت انعکاس مناسب

نکات منفی

  • زاویه دید زیر همتراز
  • هموارسازی محتوای با کیفیت پایین ناکافی
برنامه ورزشی: امتیاز 6.9

تلویزیون QLED تی سی ال TCL Q6 برای تماشای ورزش مناسب است. در SDR روشن می شود و بازتاب مناسبی دارد، بنابراین در اتاق های روشن خوب به نظر می رسد، اما همچنان بهتر است از قرار دادن چراغ ها یا پنجره ها مستقیماً در مقابل تلویزیون خودداری کنید. زمان پاسخگویی آن مناسب است. این به اندازه کافی برای یک تجربه تماشای لذت بخش در هنگام تماشای ورزش های سریع است، زیرا تاری حاصل آزاردهنده نیست و بر لذت شما تأثیری نخواهد گذاشت. یکنواختی خاکستری تلویزیون کافی است، اما در ورزش های خاص با مناطق بزرگ رنگ یکنواخت، مانند هاکی، جلوه های رنگی و کثیف صفحه نمایش قابل توجه است. متأسفانه، زاویه دید تلویزیون کمتر از حد است. این تلویزیون برای تماشای بازی با دوستانی که در موقعیت‌های مختلف دور تلویزیون نشسته‌اند، خوب نیست، زیرا آنها تصویر ثابتی نمی‌بینند.

نکات مثبت

  • اوج روشنایی SDR عالی.
  • مدیریت انعکاس مناسب

نکات منفی

  • زاویه دید زیر همتراز
بازی ویدیویی: امتیاز 7.9

تلویزیون TCL Q6 برای بازی بسیار خوب است. کنتراست آن مناسب است، و روشنایی SDR آن عالی است، مطمئنا برای یک اتاق بازی با نور کافی روشن است. برای منابع نوری به ویژه روشن، کنترل بازتاب مناسب تلویزیون می تواند تا حدی تابش خیره کننده را کنترل کند. با توجه به عملکرد، تاخیر ورودی تلویزیون حتی برای گیمرهای بسیار رقابتی نیز بسیار کم و به اندازه کافی سریع است. این تلویزیون همچنین از نرخ رفرش 120 هرتزی در 1080p و 1440p از طریق نصف کردن وضوح پشتیبانی می کند، که تاخیر ورودی را بیشتر کاهش می دهد، که برای گیمرهایی که بیشتر نگران عملکرد هستند تا کیفیت تصویر عالی است. متأسفانه، زمان پاسخگویی تلویزیون مناسب است، مطمئناً طبق بسیاری از استانداردها رضایت بخش است، اما در صحنه های اکشن سریع کمی تاری ایجاد می کند که برای رقابت بهینه نیست.

نکات مثبت

  • اوج روشنایی SDR عالی.
  • محدوده وسیع VRR در 1080p @ 120Hz و 1440p @ 120Hz.
  • تاخیر ورودی بسیار کم

نکات منفی

  • دقت رنگ قبل از کالیبراسیون ضعیف.
فیلم های اچ‌دی‌آر: امتیاز 7.2

تلویزیون TCL Q6 برای تماشای فیلم های مورد علاقه شما مناسب است. بهتر است هنگام تماشای محتوا از منابع با کیفیت بالا، مانند بلو-ری،، زیرا هموارسازی محتوای با کیفیت پایین آن ناکافی است، بنابراین فیلم‌های پلتفرم‌های استریم دارای آثار فشرده سازی قابل توجهی هستند. خوشبختانه، کنتراست آن مناسب است، اما فاقد ویژگی کم نور محلی برای تیره و جوهری کردن رنگ مشکی آن است. به طور مشابه، در حالی که به اندازه کافی روشن به نظر می رسد تا یک تجربه تماشای دلپذیر را داشته باشد، از کم نور محلی بهره می برد تا نقاط برجسته را در کنار سایر عناصر صحنه برجسته کند. ردیابی PQ EOTF تلویزیون فوق العاده است. به نیت سازنده محتوا احترام می گذارد. متأسفانه، دقت رنگ این تلویزیون بدون کالیبره شدن کاملاً ضعیف است، بنابراین اگر به دقت اهمیت می دهید، باید تلویزیون را کالیبره کنید.

نکات مثبت

  • ردیابی عالی PQ EOTF.
  • طیف رنگی گسترده.
  • پشتیبانی از Dolby Vision HDR و HDR10+.
  • نسبت کنتراست مناسب

نکات منفی

  • دقت رنگ قبل از کالیبراسیون ضعیف.
  • هموارسازی محتوای با کیفیت پایین ناکافی
  • تیرگی موضعی ندارد.
بازی اچ‌دی‌آر: امتیاز 8.0

TCL Q6 برای بازی های HDR بسیار خوب است. این تلویزیون دارای روشنایی HDR خوب در حالت بازی و کنتراست مناسب است، بنابراین تلویزیون خوبی برای برخی از بازی های اتاق تاریک است. تأخیر ورودی آن فوق‌العاده و حتی کمتر است اگر از حالت‌های 1080p @ 120Hz یا 1440p @ 120Hz استفاده کنید، اگرچه تلویزیون از طریق نصف کردن وضوح به این اعداد دست می‌یابد. زمان پاسخگویی تلویزیون مناسب است. در صحنه های اکشن سریع مقداری تاری ایجاد می کند، اما برای عناوین کندتر و غوطه ورتر HDR رضایت بخش است.

نکات مثبت

  • طیف رنگی گسترده.
  • محدوده وسیع VRR در 1080p @ 120Hz و 1440p @ 120Hz.
  • تاخیر ورودی بسیار کم
  • نسبت کنتراست مناسب

نکات منفی

  • دقت رنگ قبل از کالیبراسیون ضعیف.
  • تیرگی موضعی ندارد.
مانیتور کامپیوتر: امتیاز 7.7

تلویزیون TCL Q6 یک تلویزیون خوب برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. تاخیر ورودی آن بسیار کم است، حتی زمانی که تلویزیون در حالت تصویر “PC” است. این تلویزیون دارای حداکثر روشنایی SDR بسیار خوب و کنترل انعکاس مناسب است، بنابراین تلویزیون می تواند یک دفتر روشن را به خوبی اداره کند. زمان پاسخ آن به طور کلی مناسب است. هیچ چیز شگفت انگیزی نیست، و در هنگام جابجایی پنجره ها مقداری تاری وجود دارد، اما در مجموع خوب به نظر می رسد. با این حال، زمان پاسخ‌دهی در صحنه‌های تاریک بدتر است، بنابراین از حالت تاریک در سیستم‌عامل و برنامه‌ها برای تجربه بهینه اجتناب کنید. متأسفانه، تلویزیون زاویه دید کمتری دارد، بنابراین وقتی نزدیک تلویزیون می‌نشینید، کناره‌های صفحه با وسط همخوانی ندارند.

نکات مثبت

  • اوج روشنایی SDR عالی.
  • طیف رنگی گسترده.
  • مدیریت انعکاس مناسب
  • تاخیر ورودی بسیار کم حتی در حالت تصویر رایانه شخصی با کروما 4:4:4.

نکات منفی

  • دقت رنگ قبل از کالیبراسیون ضعیف.
  • زاویه دید زیر همتراز

تعمیرات مجاز فوق تخصصی تلویزیون “روزی حلال” در شهر مشهد.

ما نمایندگی گارانتی 8 برند صوتی و تصویری در شهر مشهد هستیم و به مشتریانی که با زحمت از شهرهای مانند: بجنورد، بیرجند، کاشمر، تربت، خواف و روستاهای دور و نزدیک به ما مراجعه می‌کنند، خیرمقدم عرض مینماییم.

لطفاً جهت ارتباط با ما از روش های درج شده در انتهای این مطلب اقدام نمایید.

تفاوت بین اندازه ها و انواع تلویزیون QLED تی سی ال TCL Q6/Q650G

یک موسسه تحقیقاتی معتبر در کانادا تلویزیون های TCL Q6/Q650G QLED 65 اینچی را خریداری و آزمایش کرده است.

این نتایج برای مدل‌های 55 اینچی، 75 اینچی و 85 اینچی نیز معتبر است، زیرا اندازه‌های بزرگتر تقریباً یکسان هستند.

مدل های 75 اینچی و 85 اینچی در مقایسه با مدل های 55 و 65 اینچی طراحی پایه و پشت متفاوتی دارند.

سایزمدل
55″TCL 55Q650G
65″TCL 65Q650G
75″TCL 75Q650G
86″TCL 85Q650G

تلویزیون QLED تی سی ال TCL Q6/Q650G در مقایسه با تلویزیون های دیگر

تلویزیون QLED تی سی ال مدل TCL Q6 نسبت به قیمتش تلویزیون مناسبی است و در برابر هزینه ای که می پردازید عملکرد خوبی دارد.

به دلیل تأخیر بسیار کم ورودی و توانایی آن برای اجرای بازی‌ها با رزولوشن 1080p @ 120 هرتز یا 1440p @ 120 هرتز با نصف شدن رزولوشن، مخصوصاً برای گیمرها جالب است.

این یک گزینه عالی برای گیمرهای رقابتی است که به عملکرد بیشتر از کیفیت تصویر اهمیت می دهند و بودجه کمی دارند. خریدهای بهتری وجود دارد.

به ویژه، TCL 5 Series/S555 2022 QLED بهتر و ارزان تر از Q6 است.

اگر تلویزیون هایسنس را ترجیح می دهید، Hisense U6/U6H به همان اندازه خوب است (به جز برای گیمرها) با Q6 با قیمت کمی پایین تر، و Hisense A6/A65K، در حالی که فقط کمی بدتر از TCL Q6 است همچنین بسیار ارزان تر است.

قبل از پرداختن به ادامه مطلب لازم به توضیح است که میتوانید مطالب مرتبط با تلویزیون تی سی ال را در لینکهای زیر ببینید:

تلویزیون تی سی ال Q7/Q750G QLED

سایزها: 55″ 65″ 75″ 85″

تلویزیون تی سی ال Q7/Q750G QLED بهتر از TCL Q6/Q650G QLED است. Q7 به‌عنوان یک مدل سطح بالاتر در همان خط تولید، بیشتر از مدل Q6 انجام می‌دهد: ویژگی‌های بازی بیشتر، پشتیبانی از فرمت صوتی پیشرفته‌تر، کنتراست بسیار بهتر به کمک راه‌حل مناسب کم‌نور محلی، و حداکثر روشنایی HDR و SDR بالاتر. Q7 عجیب‌تر از Q6 است، اما همه ویژگی‌های آن در ویژگی‌ها یا قابلیت‌های عملکردی فراتر از آن چیزی است که Q6 می‌تواند انجام دهد.

تلویزیون TCL 5 Series/S546 2021 QLED

سایزها: 50″ 55″ 65″ 75″

تلویزیون TCL Q6/Q650G QLED و TCL 5 Series/S546 2021 QLED تلویزیون های مشابهی با نقاط قوت و ضعف متفاوت هستند. سری 5 کنتراست بسیار بهتری نسبت به Q6 دارد که به کمک ویژگی کاهش نور محلی آن کمک می کند که Q6 فاقد آن است. با این حال، Q6 دارای حداکثر روشنایی کلی در HDR است. هر دو تلویزیون دقت رنگ بدی دارند و کالیبراسیون آنها سخت است، اگرچه سری 5 حتی بدتر از Q6 است.

تلویزیون TCL 6 Series/R655 2022 QLED

سایزها: 55″ 65″ 75″ 85″

TCL 6 Series/R655 2022 QLED بسیار بهتر از TCL Q6/Q650G QLED است. Q6 پایین‌ترین تلویزیون در سری Q 2023 TCL است، در حالی که R655 بالاترین مدل در سری TCL 2022 است، بنابراین در نهایت R655 فقط کارهای بیشتری انجام می‌دهد. کنتراست بسیار بهتری دارد که به کمک یک راه حل کم نور محلی مناسب است. در SDR و HDR بسیار روشن تر می شود و حجم رنگ بسیار بهتری دارد. مدل قدیمی‌تر حتی نسبت به مدل جدیدتر کالیبره‌شده‌تر از جعبه بیرون می‌آید، بنابراین برای اینکه به بهترین شکل ظاهر شود، کارهای کمتری باید انجام دهید. در نهایت، سری 6 در هر زمینه ای بیشتر از مدل های جدیدتر و ارزان تر ارائه می دهد.

تلویزیون تی سی ال TCL S4/S450G

سایزها: 43″ 50″ 55″ 65″ 75″ 85″

TCL Q6/Q650G QLED به طور قابل توجهی نسبت به TCL S4/S450G سطح پایین بهبود یافته است. Q6 به طور کلی کیفیت تصویر بسیار بهتری را ارائه می دهد و به لطف حداکثر روشنایی بالاتر، در اتاق های روشن بهتر به نظر می رسد. HDR همچنین در Q6 به دلیل اوج روشنایی بالاتر و طیف رنگی گسترده آن بهتر به نظر می رسد. در نهایت، Q6 به دلیل اضافه شدن پشتیبانی از VRR برای بازی بهتر است و بازی تقریباً بدون اشک را تضمین می کند.

طراحی تلویزیون QLED تی سی ال TCL Q6/Q650G

استایل تلویزیون:

استایل تلویزیون QLED تی سی ال TCL Q6 Q650G
استایل تلویزیون QLED تی سی ال TCL Q6 Q650G

منحنی: خیر

تلویزیون ظاهر ساده ای دارد: خیلی باریک نیست، و بدون جلب توجه بیش از حد به آن، ظاهر خوبی دارد.

پایه تلویزیون:

پایه تلویزیون QLED تی سی ال TCL Q6 Q650G
پایه تلویزیون QLED تی سی ال TCL Q6 Q650G

تلویزیون TCL 65Q650G دارای مجموعه ای از پایه های پلاستیکی است که می توانید آنها را در دو موقعیت مجزا قرار دهید.

موقعیت اول، که در تصویر بالا نشان داده شده است، پاها را در یک موقعیت بازتر قرار می دهد و دارای اندازه 53.8 اینچ در 14.1 اینچ است.

موقعیت باریک، پاها را به مرکز تلویزیون نزدیکتر می کند و به شما امکان می دهد تلویزیون را روی میزهای کوچکتر قرار دهید.

در این حالت، پاها دارای ردپایی 36.9 اینچ در 14.1 اینچ هستند. صفحه نمایش حدود 2.7 اینچ از میز قرار دارد،

بنابراین برخی از ساندبارهای باریک‌تر زیر آن قرار می‌گیرند، اما مناسب است.

در موقعیت باریک، پاهای بیرون زده مانع قرار دادن نوار صوتی مستقیماً در جلو می‌شوند.

توجه داشته باشید که 75 اینچی و مدل های 85 اینچی پاهای متفاوتی نسبت به مدل 65 اینچی دارند.

تعمیر پنل تلویزیون های LED و LCD با ضمانت در مشهد.

  • ارائه جدیدترین تکنولوژی در تعمیر انواع پنل تلویزیون.
  • پنل هایی که خط عمودی یا افقی دارند.
  • پنل های اِسلو شده. (سرعت آنها کم شده)
  • پنل هایی که یک قسمت آنها تاریک تر شده.
  • پنلهایی که نقطه روشن در آنها دیده میشود.

با یکی از روشهای مندرج در انتهای این مطلب با ما در ارتباط باشید.

قاب و حاشیه تلویزیون QLED تی سی ال Q6/Q650G:

قاب و حاشیه تلویزیون QLED تی سی ال Q6/Q650G
قاب و حاشیه تلویزیون QLED تی سی ال Q6/Q650G

حاشیه 0.33 اینچ (0.8 سانتی متر)

پشت تلویزیون:

پشت تلویزیون QLED تی سی ال Q6 Q650G
پشت تلویزیون QLED تی سی ال Q6 Q650G

پایه دیواری VESA 300×300

پشت تلویزیون ترکیبی از فلز و پلاستیک است. پشت تلویزیون دارای دو قسمت متمایز است:

قسمت پایین پلاستیکی که از پشت بیرون زده و میزبان ورودی ها و اتصال برق است و قسمت بالایی فلزی نازک تر است.

این فلز سفت و بدون بافت است، در حالی که پلاستیک با بافت ضخیم در قسمت پایینی وقتی روی آن فشار می‌دهید، انعطاف زیادی به آن می‌دهد. نگران کننده نیست و برای یک تلویزیون ارزان قیمت طبیعی است.

کابل برق از سمت راست تلویزیون خارج می شود، در حالی که ورودی ها در سمت چپ هستند.

گیره هایی در دو طرف برای کمک به مدیریت کابل وجود دارد.

هنگامی که تلویزیون روی دیوار نصب شده است، دسترسی به ورودی های جانبی بدون کشیدن کمی تلویزیون به سمت جلو دشوار است.

فقط مدل‌های 55 و 65 اینچی این پشتی را دارند.

مدل 75 اینچی دارای یک پنل پشتی یکپارچه تر با بخش کمی شیب دار به سمت بالا است،

در حالی که مدل 85 اینچی دارای پشتی دو قسمتی متفاوت است.

ضخامت تلویزیون:

ضخامت تلویزیون QLED تی سی ال Q6 Q650G
ضخامت تلویزیون QLED تی سی ال Q6 Q650G

حداکثر ضخامت 3.26 اینچ (8.3 سانتی متر)

کیفیت ساخت تلویزیون QLED تی سی ال Q6/Q650G: امتیاز 6.5 از 10

کیفیت ساخت تلویزیون QLED تی سی ال Q6 Q650G
کیفیت ساخت تلویزیون QLED تی سی ال Q6 Q650G

تلویزیون کیفیت ساخت خوبی دارد. در قسمت بالایی فلزی پشت، خمش کمتری وجود دارد،

اما در قسمت پایین و ضخیم‌تر پلاستیکی مقدار زیادی از آن وجود دارد، اگرچه نگران کننده نیست.

تلویزیون کمی روی پایه هایش تکان می خورد، اما باز هم چیزی نگران کننده نیست.

کیفیت تصویر تلویزیون QLED تی سی ال Q6 Q650G

کنتراست: امتیاز 7.0 از 10

1.کنتراست: 8,085 : 1
2.کنتراست محلی: 8,085 : 1

تلویزیون کنتراست مناسبی دارد. کنتراست اصلی آن عالی است، بنابراین سیاهی در صحنه های تاریک و تاریک عمیق و واقعی است.

از آنجایی که فاقد ویژگی کم‌نور محلی است، رنگ‌های مشکی برجسته می‌شوند و زمانی که هایلایت‌های بسیار روشن روی صفحه ظاهر می‌شوند، به نظر پاک می‌شوند.

شکوفا شدن: امتیاز 10 از 10

این تلویزیون دارای ویژگی کاهش نور محلی نیست، بنابراین در صحنه‌های تاریک اطراف اشیاء روشن یا زیرنویس‌ها شکوفا نمی‌شوند.

از آنجایی که تلویزیون نمی‌تواند نقاط برجسته را بدون تأثیر بر بقیه تصویر روشن کند، صحنه‌های تاریک کاملاً پاک به نظر می‌رسند.

انتقال ناحیه روشنایی تلویزیون QLED تی سی ال Q6 Q650G: امتیاز 10 از 10

تیرگی محلی: خیر
نور پس زمینه: مستقیم
تعداد مناطق کم نور تلویزیون تست شده: N/A

این تلویزیون دارای ویژگی کاهش نور موضعی نیست، بنابراین نمی‌تواند نور پس‌زمینه مناطق جداگانه را برای روشن‌تر کردن نقاط برجسته بدون تأثیر بر بقیه تصویر تنظیم کند.

این بدان معنی است که هیچ گونه حواس پرتی یا تغییر روشنایی وجود ندارد زیرا نقاط برجسته روشن بین مناطق کم نور حرکت می کنند.

نمایندگی تلویزیون “روزی حلال”

***نمایندگی مجاز صوتی و تصویری در مشهد***

اگر شما به دنبال تعمیر تلویزیون خود هستید، ممکن است با آنچه که باید جستجو کنید دچار مشکل شده باشید.

نمایندگی تعمیر تلویزیون روزی حلال با تیمی از متخصصان در این زمینه، به شما خدمات تعمیری مناسب و کارآمد را ارائه میدهد.

ما به بالاترین استاندارهای کیفیت و صداقت پایبندیم تا مطمئن شویم که همه مشتریان ما رضایت داشته باشند.

خدمات ما شامل تعمیر انواع مدل های تلویزیون، پنل، گیرنده و جایگزینی قطعات اصلی و تعویض صفحه نمایش است.

لطفاً جهت برقراری تماس با ما، از طریق روش های ارتباطی مندرج در انتهای این مطلب اقدام نمایید.

کنتراست و جزئیات تاریک در حالت بازی: امتیاز 8.0 از 10

تغییر به حالت بازی هیچ تفاوت محسوسی در عملکرد صحنه تاریک ایجاد نمی کند که بسیار عالی است.

روشنایی HDR: امتیاز 7.6 از 10

این تلویزیون دارای حداکثر روشنایی HDR خوبی است. هیچ تغییری در روشنایی بین صحنه های مختلف بدون توجه به هایلایت وجود ندارد، که عالی است.

اما همچنین به این معنی است که هایلایت های روشن در کنار سایر عناصر صحنه تاکید نمی شوند.

با این حال، تلویزیون به اندازه کافی روشن است که می تواند بر تابش خیره کننده در یک اتاق روشن غلبه کند.

این اندازه گیری ها پس از کالیبره کردن نقطه سفید HDR با تنظیمات زیر است:

  • حالت تصویر HDR: فیلم
  • کنتراست: زیاد
  • روشنایی: 100
  • تُن رنگ: گرم

روشنایی HDR در حالت بازی: امتیاز 7.6 از 10

روشنایی HDR تلویزیون در حالت بازی خوب است. هیچ تفاوت قابل توجهی در حداکثر روشنایی با حالت «فیلم» وجود ندارد.

این اندازه گیری ها بعد از کالیبره کردن نقطه سفید HDR با تنظیمات زیر انجام می شود:

  • حالت تصویر HDR: بازی
  • روشنایی: 100
  • کنتراست: 100
  • دمای رنگ: گرم

PQ EOTF TRACKING: امتیاز 9.3 از 10

این تلویزیون دارای ردیابی PQ EOTF فوق العاده است. جدا از رنگ‌های مشکی و تقریباً مشکی برجسته روشنایی تلویزیون دقیقاً منحنی را دنبال می‌کند، بنابراین هدف سازنده محتوا را به خوبی دنبال می‌کند.

یک بریدگی واضح با محتوای تسلط بر 600 و 1000 نیت وجود دارد که منجر به از دست دادن جزئیات روشن می شود.

با محتوایی که با 4000 نیت تسلط یافته است، بهتر نقشه می‌دهد و جزئیات دقیق‌تری را در محتوای واقعاً روشن حفظ می‌کند.

  • 600Nit Tracking Delta: 0.0047
  • 1000Nit Tracking Delta: 0.0046
  • 4000Nit Tracking Delta: 0.0045
PQ EOTF TRACKING TCL Q6/Q650G QLED
PQ EOTF TRACKING TCL Q6/Q650G QLED

هزینه تعمیر تلویزیون

نمایندگی تعمیر تلویزیون “روزی حلال” در ازای رسیدن به اهداف خود، هزینه تعمیر را به حداقل ممکن کاهش داده است.

جهت هر نیاز و بودجه ای، پکیج های متنوع و قیمت های ارزان را فراهم میکند.

ما با تجربه و تخصصی که در زمینه تعمیر تلویزیون کسب کرده ایم پشتیبان شما هستیم، با اطمینان کامل میتوانیم سرویس و خدمات متمایز و با کیفیتی را برای شما فراهم کنیم.

هدف ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون کمک به مشتریان برای دستیابی به تصویر با کیفیت بالاتر و بهبود تجربه تماشای تلویزیون در خانه هایشان است.

جهت برقراری ارتباط با نمایندگی تعمیر تلویزیون “روزی حلال” از طریق روش های ارتباطی در انتهای این مطلب تماس حاصل نمایید.

روشنایی SDR: امتیاز 8.0 از 10

حداکثر روشنایی SDR تلویزیون عالی است. آنقدر روشن می شود که در اتاق های روشن با تابش خیره کننده مقابله کند، و هیچ تغییری در روشنایی بین محتوا وجود ندارد.

این اندازه گیری ها پس از کالیبراسیون با تنظیمات زیر انجام می شود:

  • حالت تصویر: فیلم
  • روشنایی: 100
  • کنتراست: 96
  • کنتراست میکرو: خاموش
  • گاما: 2.2
  • سطح مشکی: 50
  • کنتراست پویا: خاموش
  • کشش سیاه: خاموش
  • روشنایی دینامیک: خاموش

محدوده رنگ تلویزیون QLED تی سی ال Q6/Q650G: امتیاز 8.0 از 10

وسعت رنگ گسترده: بله

tcl q6 q650g qled color gamut DCI P3
tcl q6 q650g qled color gamut DCI P3

DCI P3 xy : 88.47%
DCI P3 uv : 94.19%

tcl q6 q650g qled color gamut Rec 2020
tcl q6 q650g qled color gamut Rec 2020

Rec 2020 xy : 64.58%
Rec 2020 uv : 71.32%

تلویزیون TCL Q6 دارای طیف رنگی عالی است. پوشش فوق‌العاده‌ای از فضای رنگی رایج DCI-P3 دارد، اگرچه رنگ‌های سبز و زرد آن غیراشباع هستند.

تلویزیون به اندازه کافی بازتر و نه به اندازه معمول، Rec را فضای رنگی 2020 پوشش می دهد.

حجم رنگ: امتیاز 7.4 از 10

تلویزیون TCL Q6 دارای حجم رنگ مناسب در HDR است.

با این حال، برای نشان دادن رنگ های تیره و سبز و زرد روشن و اشباع تلاش می کند.

  • 10000 cd/مترمربع Rec 2020 Coverage ITP: درصد 29.1٪
  • درخشندگی سفید: 497 cd/m²
  • درخشندگی قرمز: 106 سیcd/m²
  • درخشندگی سبز: 357 cd/m²
  • درخشندگی آبی: 36 cd/m²
  • درخشندگی فیروزه ای: 392 cd/m²
  • درخشندگی سرخابی: 142 cd/m²
  • درخشندگی زرد: 462 cd/m²

پیش کالیبراسیون: امتیاز 4.9 از 10

تلویزیون TCL Q6 دقت پیش کالیبراسیون ضعیفی دارد. تعادل رنگ سفید آن وحشتناک است، با خطاهای دقت قابل توجهی در تمام طیف های خاکستری به جز سیاه. گامای تلویزیون در مقایسه با هدف مرجع 2.2 برای اتاقی با روشنایی متوسط بیش از حد روشن است.

دقت رنگ تلویزیون خوب است. رنگ‌های اشباع دقیق هستند، اما رنگ‌های اشباع‌نشده مقدار زیادی از خطاهای دقت را نشان می‌دهند.

خوشبختانه، دمای رنگ تلویزیون روی هدف 6500K است، بنابراین نه رنگ قرمز و نه آبی دارد.

  • تراز سفیدی dE دی ای: 7.17
  • رنگ dE دی ای: 3.66
  • گاما: 2.01
  • دمای رنگ: 6,554 K
  • حالت تصویر: فیلم سینما
  • تنظیم دمای رنگ: گرم
  • تنظیم گاما: 2.2

کالیبراسیون: امتیاز 9.0 از 10

دقت تلویزیون QLED تی سی ال Q6 Q650G پس از کالیبراسیون فوق العاده است.

با این حال، کالیبراسیون تلویزیون سخت است. وقتی تنظیمات را تنظیم می‌کنید، گاهی اوقات روی چیزی تأثیر نمی‌گذارند،

و ناگهان لحظاتی پیش می‌آید که یک تنظیم بر تنظیماتی که نباید تأثیر می‌گذارد،

بنابراین باید دائماً کالیبراسیون خود را دوباره تنظیم کنید تا جبران شود.

  • تراز سفیدی dE دی ای: 1.61
  • رنگ dE دی ای: 1.18
  • گاما: 2.28
  • دمای رنگ: 6,510 K
  • کالیبراسیون تراز سفیدی: 20 امتیاز
  • کالیبراسیون رنگ: بله

یکنواختی خاکستری: امتیاز 7.0 از 10

تلویزیون تی سی ال TCL Q6 یکنواختی خاکستری مناسبی دارد، به خصوص در صفحه بسیار تاریک یا تقریباً مشکی، که یکنواختی آن عالی است.

در رنگ‌های یکنواخت روشن‌تر، رنگ‌بندی، نواربندی و جلوه صفحه کثیف در نزدیکی مرکز صفحه نمایش وجود دارد.

این موضوع در محتوای خاصی قابل توجه است، مانند هاکی با پیست تمام سفید آن، زیرا کناره‌ها و گوشه‌های صحنه به‌طور محسوسی تیره‌تر از بقیه هستند.

یکنواختی سیاه: امتیاز 9.8 از 10

یکنواختی سیاهی در تلویزیون TCL Q6 باورنکردنی است، اگرچه نور پس زمینه قابل توجهی در لبه پایین تلویزیون وجود دارد.

هیچ ویژگی تیره‌کننده محلی وجود ندارد، بنابراین وقتی که هایلایت‌های روشن روی صفحه هستند، کل صفحه آبی مایل به ابری است.

زاویه دید: امتیاز 5.6 از 10

زاویه دید تلویزیون پایین تر از حد است و برای چیدمان مبلمان های وسیع انتخاب خوبی نیست.

با حرکت خارج از مرکز، تغییر رنگ و روشنایی قابل توجهی از بین می رود، و با دور شدن بیشتر به طرفین، تصویر به طور فزاینده ای پاک به نظر می رسد.

  • از دست دادن روشنایی: 30 درجه
  • افزایش سطح سیاه: 17 درجه
  • گاما شیفت: 18 درجه

بازتاب ها: امتیاز 7.1 از 10

کنترل بازتاب تلویزیون مناسب است. با انعکاس‌های غیرمستقیم، مانند زمانی که از منبعی که مستقیماً رو به صفحه نیست تابش خیره کننده می‌بینید و عملکرد عالی دارد.

با انعکاس مستقیم مانند منابعی که مستقیماً در جلوی صفحه نمایش قرار می گیرند، بازتاب ها هنگام تماشای محتوا قابل توجه هستند.

  • پایان صفحه: نیمه براق
  • بازتاب کل: 5.8٪
  • بازتاب های غیر مستقیم: 0.7٪
  • انعکاس مستقیم محاسبه شده: 5.1٪

HDR NATIVE GRADIENT: امتیاز 7.0 از 10

tcl q6/q650g qled HDR NATIVE GRADIENT
tcl q6/q650g qled HDR NATIVE GRADIENT

100% مشکی تا 50% خاکستری: امتیاز 4.0
50% خاکستری تا 100% سفید: امتیاز 8.0
100% مشکی تا 50% قرمز: امتیاز 6.0
50% قرمز تا 100% قرمز: امتیاز 10
100% مشکی تا 50% سبز: امتیاز 6.0
50% سبز تا 100% سبز: امتیاز 8.0
100% مشکی تا 50% آبی: امتیاز 6.0
50% آبی تا 100% آبی: امتیاز 8.0

هموارسازی محتوا با کیفیت پایین: امتیاز 5.6 از 10

صاف کردن: امتیاز 5.0
حفظ جزئیات: امتیاز 7.0

تلویزیون دارای روان سازی محتوای با کیفیت پایین ناکافی است. در حالی که حفظ جزئیات آن مناسب است، مسدود کردن ماکرو قابل توجهی در صحنه های تاریک وجود دارد.

ارتقاء مقیاس(UPSCALING): پردازش وضوح: امتیاز 6.5 از 10

تلویزیون به سختی قابلیت ارتقاء مقیاس کافی را دارد. برخی از جزئیات را حفظ می کند، و متن به اندازه کافی واضح است،

اما محتوای ارتقا یافته به طور کلی کمی گل آلود به نظر می رسد.

پردازش وضوح برای محتوای با وضوح پایین یا نرخ بیت پایین، بدون تیز کردن بیش از حد، با تنظیمات زیر کالیبره شد:

وضوح: 12

پیکسل ها در تلویزیون QLED تی سی ال Q6/Q650G

پیکسل ها در تلویزیون QLED تی سی ال Q6/Q650G
پیکسل ها در تلویزیون QLED تی سی ال Q6/Q650G

این تلویزیون به جای چیدمان سنتی RGB از طرح بندی زیرپیکسلی BGR (آبی-سبز-قرمز) استفاده می کند. هیچ مشکلی برای محتوای ویدیویی ایجاد نمی‌کند، اما اگر می‌خواهید از این تلویزیون به‌عنوان مانیتور رایانه شخصی استفاده کنید، طرح‌بندی‌های فرعی بدون RGB بر وضوح متن تأثیر می‌گذارند و متن کمی تار به نظر می‌رسد.

طرح بندی ساب پیکسل: BGR
نوع: LED
نوع فن آوری: VA

زمان پاسخ: امتیاز 7.4 از 10

این تلویزیون به جای چیدمان سنتی RGB از طرح بندی زیرپیکسلی BGR (آبی-سبز-قرمز) استفاده می کند.

هیچ مشکلی برای محتوای ویدیویی ایجاد نمی‌کند، اما اگر می‌خواهید از این تلویزیون به‌عنوان مانیتور رایانه شخصی استفاده کنید.

طرح‌بندی‌های فرعی بدون RGB بر وضوح متن تأثیر می‌گذارند و متن کمی تار به نظر می‌رسد.

80% زمان پاسخگویی: 6.2 میلی‌ثانیه
100% زمان پاسخگویی: 14.7 میلی‌ثانیه

بدون سوسو زدن: امتیاز 2.1 از 10

بدون سوسو زدن: خیر
فرکانس کاهش نور PWM: هرتز 150 Hz

تلویزیون TCL Q6 از مدولاسیون عرض پالس (PWM) برای کاهش نور پس‌زمینه خود استفاده می‌کند و با فرکانس 150 هرتز سوسو می‌زند که به اندازه کافی پایین است که برای کاربران حساس به آن قابل توجه است.

به خصوص که به موقع با نرخ تازه‌سازی تلویزیون سوسو نمی‌زند. خوشبختانه، تلویزیون در این سطوح روشنایی و حالت های تصویر بدون سوسو زدن است:

  • فیلم، با سطوح روشنایی 26-100
  • کم قدرت، با سطوح روشنایی 60-100
  • ورزش، حالت بازی، و رایانه شخصی، با سطوح روشنایی 28-100
  • HDR هوشمند

درج قاب سیاه BLACK FRAME INSERTION (BFI)

این تلویزیون دارای ویژگی نور پس‌زمینه اختیاری است که معمولاً به عنوان درج قاب سیاه (BFI) شناخته می‌شود.

  • BFI اختیاری: خیر
  • حداقل سوسو زدن برای 60 فریم در ثانیه: 150 هرتز
  • 60 هرتز برای 60 فریم در ثانیه: خیر
  • 120 هرتز برای 120 فریم در ثانیه: N/A
  • حداقل سوسو زدن با سرعت 60 فریم در ثانیه در حالت بازی: 150 هرتز

درون یابی حرکتی

تلویزیون TCL Q6 دارای ویژگی درون یابی حرکتی برای درون یابی محتوای 30 فریم در ثانیه تا 60 فریم بر ثانیه است.

طبق معمول این ویژگی، با صحنه های آهسته خوب به نظر می رسد، اما مصنوعات قابل توجهی با اجسام با حرکت سریع وجود دارد.

  • درون یابی حرکتی (30 فریم در ثانیه): بله
  • درون یابی حرکتی (60 فریم در ثانیه): خیر

تصاویر پورتها و ورودی ها

ورودی ها و پورتهای کناری تلویزیون تی سی ال q6-q650g qled
ورودی ها و پورتهای کناری تلویزیون تی سی ال q6-q650g qled
ورودی پشت تلویزیون tcl q6/q650g qled
ورودی پشت تلویزیون tcl q6/q650g qled

نمایندگی تعمیرات تلویزیون “روزی حلال” بزرگترین و مجهزترین تعمیرگاه تلویزیون در مشهد است.

در این نمایندگی انواع تلویزیون های HD , full HD , 4K و 8K توسط تعمیرکاران متخصص و ماهر تعمیر میگردد.

جهت ارتباط با ما از روش های درج شده در انتهای این مطلب اقدام فرمایید.

رابط کاربری: امتیاز 8.0 از 10

رابط کاربری تلویزیون تی سی ال q6-q650g qled
رابط کاربری تلویزیون تی سی ال q6-q650g qled
  • سیستم عامل هوشمند:Google TV
  • نسخه: 11
  • راحتی در استفاده: متوسط
  • صافی: بسیار صاف
  • زمان صرف شده برای انتخاب YouTube: ثانیه1
  • زمان صرف شده برای تغییر نور پس زمینه: ثانیه2
  • گزینه های پیشرفته: زیاد

این تلویزیون از نسخه 11 سیستم عامل محبوب Google TV استفاده می کند. استفاده از آن نسبتاً آسان است و به خوبی اجرا می شود، با انتخاب زیادی از برنامه ها.

بدون تبلیغات: امتیاز 0 از 10

تبلیغات در رابط کاربری تلویزیون تی سی ال q6-q650g qled
تبلیغات در رابط کاربری تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled
  • تبلیغات: دارد
  • قابلیت انصراف: خیر
  • محتوای پیشنهادی در صفحه اصلی: بله
  • انصراف از محتوای پیشنهادی: خیر

مانند اکثر تلویزیون های موجود در بازار، این تلویزیون دارای تبلیغات در سراسر رابط کاربری است و شما نمی توانید آنها را غیرفعال کنید.

برنامه ها و ویژگی ها: امتیاز 9.0 از 10

برنامه ها و ویژگی های تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled
برنامه ها و ویژگی های تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled
  • انتخاب برنامه: عالی
  • یکنواختی برنامه: بسیار صاف
  • انتقال محتوا از تلفن و تبلت به تلویزیون: بله
  • پخش درایو USB: بله
  • پخش درایو USB HDR: بله
  • HDR در نتفلیکس: بله
  • HDR در یوتیوب: بله

تلویزیون دارای مجموعه ای عالی از برنامه های پخش جریانی است که هر برنامه پخش محبوبی در آن وجود دارد. رابط کاربری بسیار روان و دلپذیر برای استفاده است.

کنترل های تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled

کنترل های تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled
کنترل های تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled

دکمه پاور در قاب پایین تلویزیون زیر مارک TCL قرار دارد. به غیر از روشن یا خاموش کردن تلویزیون، می توانید از آن برای تغییر کانال ها، صدا یا ورودی ها نیز استفاده کنید.

کنترل از راه دور تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled

کنترل از راه دور تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled
کنترل از راه دور تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled
  • اندازه: متوسط
  • کنترل صدا: بسیاری از ویژگی ها
  • کنترل منوی CEC: بله
  • سایر ویژگی های هوشمند: خیر
  • برنامه از راه دور: Android TV

ریموت تلویزیون سایز متوسطی دارد و طرح بندی ساده ای دارد. این دارای یک سری دکمه اختصاصی برای محبوب ترین برنامه های پخش است.

کنترل از راه دور دارای یک میکروفون یکپارچه برای دستورات صوتی است و اینها به خوبی کار می کنند.

می توانید ورودی ها را تغییر دهید، در برنامه ها جستجو کنید و آب و هوا را بپرسید.

لوازم جانبی درون جعبه تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled

لوازم جانبی درون جعبه تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled
لوازم جانبی درون جعبه تلویزیون تی سی ال q6/q650g qled
  • ریموت کنترل (با 2 برابر باتری)
  • کابل برق
  • دفترچه راهنما

خدمات تعمیرات تلویزیون تی سی ال نمایندگی “روزی حلال”

ارسال پاسخ