پیمان بسته‌ایم پاک زندگی کنیم

 بررسی تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

بررسی تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

تلویزیون ویزیو کوانتوم Vizio Quantum به طور کلی یک تلویزیون خوب است و برای تماشای ورزش‌ها یا نمایش‌ها در اتاقی با نور متوسط مناسب‌تر است.

تلویزیون Vizio Quantum QLED یک تلویزیون LED سطح پایه است که در سال 2023 منتشر شد.

این تلویزیون یکی از تنها دو تلویزیون Vizio است که در سال 2023 منتشر شد، حداقل در زمان انتشار، پایین تر از Vizio Quantum Pro QLED قرار دارد.

رنگ‌های کوانتوم دات و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های بازی، از جمله بازی 1080p @ 120 هرتز از جدیدترین کنسول‌ها و پشتیبانی از VRR را ارائه می‌دهد.

هنوز هم از رابط هوشمند بی‌نظیر SmartCast Vizio پشتیبانی می‌کند ولی متأسفانه رابط جدیدتری ندارد.

این تلویزیون در اندازه های 55 اینچی، 65 اینچی و 75 اینچی موجود است، بنابراین برای بیشتر اتاق های بزرگ عالی است.

Vizio Inc. یک شرکت سهامی عام آمریکایی است که تلویزیون‌ها و باندهای صوتی را طراحی و می‌فروشد. این شرکت در سال 2002 تاسیس شد و مکان آن در ایروین، کالیفرنیا است.

امتیاز به تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

نتایج امتیازات از 1 تا 10 در نظر گرفته شده است. امتیاز 10 بهترین امتیاز در آن بخش یا ویژگی تلویزیون است.

امتیاز کلی 6.5

تلویزیون ویزیو Vizio Quantum به طور کلی یک تلویزیون خوب است. برای تماشای ورزش‌ها یا نمایش‌ها در اتاقی با نور متوسط مناسب‌تر است، زیرا به اندازه‌ای روشن می‌شود که بر تابش خیره کننده غلبه کند. در یک اتاق تاریک به دلیل کنتراست وحشتناک و فقدان ویژگی کاهش نور محلی خوب به نظر نمی رسد، بنابراین انتخاب ناامیدکننده ای برای تنظیم سینمای خانگی است. اگرچه دارای مجموعه ای شگفت انگیز از ویژگی های بازی است و با تاخیر ورودی کم خود، انتخاب خوبی برای گیمرهای معمولی است.

نکات مثبت

نکات منفی

  • کنتراست وحشتناک.
  • رابط SmartCast دارای مجموعه محدودی از برنامه های پخش جریانی است.
  • کیفیت اسپیکر ضعیف.
برنامه تلویزیونی: امتیاز 6.9

تلویزیون ویزیو Vizio Quantum یک تلویزیون خوب برای تماشای برنامه‌ها در اتاقی با نور متوسط است. به اندازه‌ای روشن است که می‌تواند بر تابش خیره‌کننده‌ی پنجره‌ها یا نورهای روشن غلبه کند، اما فقط قابلیت بازتاب مناسبی دارد. از سوی دیگر، ویژگی‌های پردازش تصویر آن بسیار ابتدایی است و نمی‌تواند محتوای کم‌کیفیت یا وضوح پایین را به‌خوبی صاف یا با کیفیت کند. ویژگی‌های هوشمند آن نیز محدود است، زیرا نمی‌توانید کانال‌های پخش جدید اضافه کنید و تنها تعداد کمی در دسترس هستند.

نکات مثبت

  • زاویه دید گسترده

نکات منفی

  • رابط SmartCast دارای مجموعه محدودی از برنامه های پخش جریانی است.
  • پردازش تصویر بسیار محدود.
  • کیفیت اسپیکر ضعیف.
برنامه ورزشی: امتیاز 7.1

تلویزیون Vizio Quantum یک انتخاب مناسب برای تماشای ورزش در اتاقی با نور متوسط است. به اندازه‌ای روشن است که می‌تواند بر تابش خیره‌کننده‌ی پنجره‌ها یا نورهای روشن غلبه کند، اما فقط قابلیت بازتاب مناسبی دارد. این زاویه دید عالی دارد، که آن را به یک انتخاب عالی برای مهمانی‌های بعد از ظهر تبدیل می‌کند، زیرا مجبور نیستید بر سر بهترین نقطه اتاق دعوا کنید. همه تماشاگر از یک تصویر ثابت لذت خواهند برد. متأسفانه، برخی از جلوه های چرک صفحه نمایش در مرکز وجود دارد، و رابط هوشمند دارای انتخاب بسیار محدودی از برنامه ها است و بسیاری از برنامه های ورزشی در دسترس نیستند.

نکات مثبت

  • زاویه دید گسترده.

نکات منفی

  • رابط SmartCast دارای مجموعه محدودی از برنامه های پخش جریانی است.
  • پردازش تصویر بسیار محدود دارد.
  • کیفیت اسپیکر ضعیف است.
بازی ویدیویی: امتیاز 6.7

تلویزیون کوانتوم Vizio برای بازی مناسب است. تاخیر ورودی فوق‌العاده پایینی دارد و تجربه بازی پاسخگو با تاخیر ورودی بسیار کم را تضمین می‌کند. همچنین مجموعه‌ای شگفت‌آور خوب از ویژگی‌های بازی اضافی، از جمله پشتیبانی از VRR و حالت 1080p @ 120Hz وجود دارد که برای بازی‌های مبتنی بر عملکرد عالی است. در اتاقی با نور متوسط به نظر می رسد، زیرا به اندازه کافی روشن می شود تا بر تابش خیره کننده غلبه کند، اما در اتاق تاریک به دلیل کنتراست کم و نداشتن ویژگی کم نور محلی، بد به نظر می رسد.

نکات مثبت

  • تاخیر ورودی فوق العاده کم.
  • حالت 1080p @ 120Hz.
  • پشتیبانی از VRR

نکات منفی

  • کنتراست وحشتناک دارد.
  • کیفیت اسپیکر ضعیف است.
فیلم های اچ‌دی‌آر: امتیاز 5.7

تلویزیون Vizio Quantum یک انتخاب ناامید کننده برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک است. کنتراست وحشتناک و یکنواختی دارد، بنابراین صحنه‌های تاریک یا کم‌نور به نظر می‌رسند. همچنین فاقد ویژگی کاهش نور محلی است و نمی‌تواند در HDR بسیار روشن باشد، بنابراین اگرچه بیشتر تون‌های میانی به خوبی نمایش داده می‌شوند، هایلایت‌های روشن به هیچ وجه برجسته نمی‌شوند. با وجود طیف رنگی گسترده، HDR به طور کلی صاف و کسل کننده به نظر می رسد و کمی به تجربه اضافه می کند.

نکات مثبت

  • طیف رنگی عالی.

نکات منفی

  • کنتراست وحشتناک.
  • رابط SmartCast دارای مجموعه محدودی از برنامه های پخش جریانی است.
  • بدون کم نور محلی.
  • اوج روشنایی کم در HDR.
  • کیفیت اسپیکر ضعیف.
بازی اچ‌دی‌آر: امتیاز 6.9

تلویزیون Vizio Quantum یک تلویزیون مناسب برای بازی در HDR است، اما عمدتاً به دلیل عملکرد خام آن در بازی است، زیرا HDR بسیار کمی به تجربه اضافه می کند. دارای تاخیر ورودی فوق‌العاده کم و طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های بازی، از جمله پشتیبانی از VRR برای کاهش پارگی و حالت بازی 1080p @ 120Hz. با وجود گستره رنگی گسترده، HDR کسل کننده و مسطح به نظر می رسد، زیرا کنتراست وحشتناکی دارد، اوج روشنایی پایینی دارد و ویژگی کم نور محلی ندارد. هایلایت های روشن برجسته نیستند و رنگ ها روشن یا زنده نیستند.

نکات مثبت

  • طیف رنگی عالی.
  • تاخیر ورودی فوق العاده کم.
  • حالت 1080p @ 120Hz.
  • پشتیبانی از VRR

نکات منفی

  • کنتراست وحشتناک.
  • بدون کم نور محلی.
  • اوج روشنایی کم در HDR.
  • کیفیت اسپیکر ضعیف.
مانیتور کامپیوتر: امتیاز 8.0

تلویزیون ویزیو Vizio Quantum یک تلویزیون بسیار خوب برای استفاده تلویزیون به عنوان مانیتور کامپیوتر است. تأخیر ورودی فوق‌العاده پایینی دارد که تجربه دسکتاپ روان و پاسخگو را تضمین می‌کند. با زاویه دید وسیع آن، می توانید بدون از دست دادن یکنواختی در لبه ها، نزدیک صفحه بنشینید. صحبت از یکنواختی مناسبی است، زیرا کناره‌های صفحه‌نمایش تیره‌تر از وسط هستند، اما جلوه نسبتاً چرک صفحه نمایش در مرکز وجود دارد. سیگنال‌های کروما 4:4:4 یا RGB را به درستی نمایش می‌دهد، که برای متن واضح از رایانه ضروری است.

نکات مثبت

  • زاویه دید گسترده.
  • تاخیر ورودی فوق العاده کم.
  • Chroma 4:4:4 برای متن واضح از رایانه شخصی به درستی نمایش داده می شود.
  • حالت 1080p @ 120Hz.
  • پشتیبانی از VRR

نکات منفی

  • کیفیت اسپیکر ضعیف است.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون “روزی حلال” بزرگترین و مجهزترین تعمیرگاه تلویزیون در مشهد است.

در این نمایندگی انواع تلویزیون های HD , full HD , 4K و 8K توسط تعمیرکاران متخصص و ماهر تعمیر میگردد.

جهت ارتباط با ما از روش های درج شده در انتهای این مطلب اقدام فرمایید.

تفاوت بین اندازه ها و انواع تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

یک موسسه معتبر کانادایی تلویزیون Vizio M65Q6-L4 65 اینچی را خریداری و آزمایش کرده است و این نتایج برای سایزهای 55 و 75 اینچی نیز معتبر است. هیچ تفاوتی در عملکرد بین سه اندازه وجود ندارد.

سایزمدل
55″M55Q6-L4
65″M65Q6-L4
75″M75Q6-L4

تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio در مقایسه با تلویزیون های دیگر

تلویزیون Vizio Quantum یک دستگاه بسیار ابتدایی با کیفیت تصویر ضعیف و رابط هوشمند ضعیف است.

اما مجموعه خوبی از ویژگی های بازی است. این تلویزیون ویژگی های بازی بهتری را نسبت به اکثر تلویزیون های با قیمت قابل مقایسه در بازار ارائه می دهد اما کیفیت تصویر بدتری را ارائه می دهد.

فقط در صورتی باید این تلویزیون را در نظر بگیرید که هرگز در یک اتاق تاریک نباشید و در درجه اول از آن برای بازی استفاده کنید.

تلویزیون ویزیو سری V سال 2022

سایزها: 43″ 50″ 55″ 65″ 65″ 70″ 75″

تلویزیون ویزیو Vizio سری V سال 2022 تنها در صورتی بهتر از Vizio Quantum QLED است که در یک اتاق تاریک هستید. برای بقیه، کوانتوم انتخاب بهتری است. کوانتوم زاویه دید بسیار وسیع‌تری دارد و یکنواختی بهتری دارد و برای غلبه بر تابش خیره‌کننده در یک اتاق روشن روشن‌تر می‌شود. Quantum همچنین به دلیل پشتیبانی از بازی‌های 1080p @ 120Hz برای گیمرها کمی بهتر است. از سوی دیگر، سری V قدیمی‌تر تنها برای استفاده در اتاق‌های تاریک بهتر است، زیرا کنتراست بسیار بالاتر و یکنواختی مشکی بهتری دارد.

تلویزیون Vizio کوانتوم پیشرفته QLED

سایزها: 65″ 75″

تلویزیون Vizio کوانتوم پیشرفته QLED و یا Vizio Quantum Pro QLED به طور قابل توجهی بهتر از Vizio Quantum QLED است. مدل Pro بسیار روشن‌تر می‌شود، بنابراین می‌تواند در یک اتاق روشن تابش بیشتری داشته باشد و در کل HDR واضح‌تر به نظر می‌رسد. Pro همچنین یک ویژگی کم‌نور محلی با آرایه کامل اضافه می‌کند، و در حالی که این میزان شکوفایی اطراف اجسام روشن را افزایش می‌دهد، دامنه دینامیکی تلویزیون را نیز به شدت افزایش می‌دهد، بنابراین نقاط برجسته روشن در صحنه‌های روشن برجسته می‌شوند و صحنه‌های تاریک به همان اندازه پاک نمی‌شوند.

تلویزیون Amazon Fire TV سری 4

سایزها: 43″ 50″ 55″

مگر اینکه در یک اتاق کاملا تاریک باشید، Vizio Quantum QLED کمی بهتر از Amazon Fire TV سری 4 است.

Vizio حتی قبل از کالیبره شدن دقت بسیار بهتری دارد و طیف رنگی بسیار وسیع تری دارد.

تلویزیون Vizio همچنین زاویه دید بسیار وسیعی دارد، که اگر چیدمان صندلی‌های شما گسترده باشد، عالی است، زیرا تصویر در یک زاویه شسته به نظر نمی‌رسد.

تلویزیون هایسنس A6/A65K

سایزها: 43″ 50″ 55″ 65″ 75″

تلویزیون هایسنس Hisense A6/A65K بسیار بهتر از Vizio Quantum QLED است. هایسنس Hisense نسبت کنتراست بسیار بالاتری دارد و سیاهی‌های عمیق‌تری را ارائه می‌کند که در صورت وجود هایلایت‌های روشن روی صفحه، به همان اندازه پاک نمی‌شوند. Hisense همچنین هنگام ارتقاء محتوای با وضوح پایین پردازش بهتری دارد. در نهایت، Hisense دارای یک رابط هوشمند بسیار قوی تر با مجموعه زیادی از برنامه های پخش جریانی است، بنابراین می توانید به سرعت برنامه های مورد علاقه خود را مستقیماً در تلویزیون بدون نیاز به ارسال محتوا از تلفن خود پیدا کنید.

تعمیرات مجاز فوق تخصصی تلویزیون “روزی حلال” در شهر مشهد.

ما نمایندگی گارانتی 8 برند صوتی و تصویری در شهر مشهد هستیم و به مشتریانی که با زحمت از شهرهای مانند: بجنورد، بیرجند، کاشمر، تربت، خواف و روستاهای دور و نزدیک به ما مراجعه می‌کنند، خیرمقدم عرض مینماییم.

لطفاً جهت ارتباط با ما از روش های درج شده در انتهای این مطلب اقدام نمایید.

طراحی تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

استایل تلویزیون:

استایل تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
استایل تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

منحنی: خیر

استایل تلویزیون Vizio M65Q6-L4 طراحی شگفت‌انگیزی زیبا برای مدل‌های پایه دارد.

حاشیه‌ها از سه طرف بسیار نازک هستند، اما فضای خالی بین قاب‌ها و پیکسل‌های اول وجود دارد که کمی حواس‌تان را پرت می‌کند.

پایه تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio:

پایه تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
پایه تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

کف پایه صاف در نزدیکی انتهای تلویزیون قرار دارد، بنابراین اگر قصد نصب تلویزیون به دیوار را ندارید، به یک میز تلویزیون بزرگ نیاز خواهید داشت.

این پایه به خوبی از تلویزیون نگهداری می کند. با این حال، تنها کمی لرزش دارد.

برخلاف مدل پله‌آپ، Vizio Quantum Pro QLED، موقعیت برای ساندبار بزرگ وجود ندارد،

اما پایه ها کمی بلندتر هستند، بنابراین می‌توانید بدون مسدود کردن صفحه نمایش، باند نوار ساندبار را در جلوی تلویزیون قرار دهید.

ابعاد پایه تلویزیون 65 اینچی: 44.9 اینچ در 12.7 اینچ و در 3.3 اینچ است.

پشت تلویزیون:

پشت تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
پشت تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

پایه دیواری VESA 400×200

پشت تلویزیون ساده است و نسبت به بقیه آن ارزان تر به نظر می رسد.

ورودی ها رو به پهلو هستند و به راحتی قابل دسترسی هستند، حتی زمانی که تلویزیون روی دیوار نصب شده است.

با این حال، هیچ کمکی در مدیریت کابل وجود ندارد.

قاب و حاشیه تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio:

قاب و حاشیه تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
قاب و حاشیه تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

حاشیه 0.35 اینچ (0.9 سانتی متر)

ضخامت:

ضخامت تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
ضخامت تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

حداکثر ضخامت 3.27 اینچ (8.3 سانتی متر)

کیفیت ساخت: امتیاز 7.0 از 10

کیفیت ساخت تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
کیفیت ساخت تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

کیفیت ساخت تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio به طور کلی مناسب است.

بدون هیچ مشکل مهمی مقداری انعطاف در پنل پشتی وجود دارد، اما این امر رایج است و هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

مقداری موقعیت باریک در سمت راست بالای پنل و یک شکاف کوچک بین قاب پایین تلویزیون و صفحه نمایش وجود دارد.

کیفیت تصویر

کنتراست: امتیاز 1.8 از 10

1.کنتراست: 1,027 : 1
2.کنتراست محلی: 1,027 : 1

متأسفانه، تلویزیون Vizio Quantum نسبت کنتراست وحشتناکی دارد و هیچ ویژگی کاهش نور محلی وجود ندارد. رنگ سیاه وقتی برجسته می‌شود که بر روی صفحه نمایش قابل مشاهده باشد و باعث می‌شود جزئیات سایه‌ها از بین بروند.

انتقال ناحیه روشنایی تلویزیون: امتیاز 10 از 10

تیرگی محلی: خیر
نور پس زمینه: مستقیم
تعداد مناطق کم نور تلویزیون تست شده: N/A

این تلویزیون دارای ویژگی کاهش نور موضعی نیست، بنابراین نمی‌تواند نور پس‌زمینه مناطق جداگانه را برای روشن‌تر کردن نقاط برجسته بدون تأثیر بر بقیه تصویر تنظیم کند.

اما این بدان معناست که با جابجایی هایلایت های روشن بین مناطق، هیچ سوسو زدن یا تغییر روشنایی حواس پرتی وجود ندارد.

شکوفا شدن: امتیاز 10 از 10

این تلویزیون دارای ویژگی کاهش نور موضعی نیست، بنابراین در صحنه‌های تاریک در اطراف اشیاء روشن یا زیرنویس‌ها شکوفایی وجود ندارد،

اما وقتی که هایلایت‌های روشن روی صفحه نمایش وجود دارد، کل صفحه‌نمایش پاک به نظر می‌رسد.

کنتراست و جزئیات تاریک در حالت بازی: امتیاز 4.0 از 10

جابجایی به حالت بازی هیچ تفاوت قابل توجهی در عملکرد صحنه تاریک ایجاد نمی کند، زیرا سایه ها هنوز کاملاً پاک به نظر می رسند.

نمایندگی تلویزیون “روزی حلال” چه کاری انجام میدهد؟

این نمایندگی تعمیرگاه مجاز تلویزیون های ال جی، سونی، سامسونگ، پاناسونیک، شارپ، NEC، پروویژن، ایکس ویژن، سیرا و پانوراما در شهر مشهد است.

جهت ارتباط با ما با روش های مندرج در انتهای این مطلب اقدام فرمایید.

روشنایی HDR: امتیاز 5.7 از 10

متأسفانه، این تلویزیون در HDR به اندازه کافی روشن نیست تا یک تجربه تاثیرگذار HDR ارائه دهد. صحنه‌های ساده در HDR به اندازه‌ای روشن هستند که برجسته شوند، اما از آنجایی که فاقد ویژگی کاهش نور محلی است، برجسته‌ سازی‌های چشمی روشن اصلاً برجسته نمی‌شوند. اگرچه محتوای HDR از آن پشتیبانی می‌کند، اما محتوای HDR در این تلویزیون کسل‌کننده و مسطح به نظر می‌رسد، بدون آن‌چه که انتظار دارید. این اندازه گیری ها پس از کالیبره کردن نقطه سفید HDR با تنظیمات زیر است:

  • حالت تصویر HDR: تاریک کالیبره شده
  • نگاشت تن: 50
  • دمای رنگ: گرم
  • گاما: 2.2
  • رنگ: 50

PQ EOTF TRACKING: امتیاز 8.4 از 10

ردیابی PQ EOTF در این تلویزیون به طور کلی عالی است. مشکی‌های نزدیک به‌دلیل کنتراست کم و نداشتن ویژگی کم‌نور محلی، به‌طور قابل‌توجهی روشن‌تر از آن چیزی هستند که باید باشد، بنابراین جزئیات سایه‌ها همیشه برجسته می‌شوند. با این حال، آهنگ‌های میانی بسیار بهتر به نظر می‌رسند، و تقریباً هدف سازنده را دنبال می‌کنند. البته، این تلویزیون نمی تواند خیلی روشن شود، بنابراین نمی تواند جزئیات روشن را نمایش دهد و یک بریدگی شدید در اوج روشنایی تلویزیون وجود دارد که باعث از بین رفتن جزئیات دقیق روشن می شود.

محدوده رنگ تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio: امتیاز 8.6 از 10

وسعت رنگ گسترده: بله

DCI P3 xy : 92.42%
DCI P3 uv : 96.83%

Rec 2020 xy : 74.07%
Rec 2020 uv : 80.79%

تلویزیون ویزیو Vizio Quantum طیف رنگی شگفت انگیزی دارد. تقریباً کل فضای رنگی DCI-P3 مورد استفاده اکثر محتوای HDR فعلی را نمایش می دهد، اما دقت آن خاموش است و بیشتر رنگ ها اشباع نشده به نظر می رسند. پوشش مناسبی از Rec گسترده تر دارد. فضای رنگی 2020، اما دقت ضعیفی دارد و رنگ های اشباع شده، به خصوص سبز و آبی، به طور قابل توجهی نادرست هستند.

روشنایی HDR در حالت بازی: امتیاز 5.5 از 10

روشنایی در حالت تصویر «بازی» تقریباً با تنظیمات HDR کالیبره شده یکسان است.

این اندازه گیری ها پس از کالیبره کردن نقطه سفید HDR با تنظیمات زیر است:

  • حالت تصویر HDR: بازی
  • نگاشت تن: 50
  • دمای رنگ: گرم
  • گاما: 2.2
  • رنگ: 50

روشنایی SDR: امتیاز 7.0 از 10

حداکثر روشنایی در SDR عالی است. به اندازه کافی روشن است که به راحتی بر تابش خیره کننده غلبه کند، که اگر پنجره های زیادی یا نورهای روشن در اتاق خود داشته باشید عالی است.

این اندازه گیری ها پس از کالیبراسیون با تنظیمات زیر انجام می شود:

  • حالت تصویر: کالیبره شده
  • روشنایی: 50
  • کنتراست: 50
  • رنگ: 50
  • دمای رنگ: گرم
  • گاما: 2.2

حجم رنگ تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio: امتیاز 7.1 از 10

10000 سی دی/متر مربع Rec 2020 پوشش ITP: 26.5%
درخشندگی سفید: 320 cd/m²
درخشندگی قرمز: 76 cd/m²
درخشندگی سبز: 223 cd/m²
درخشندگی آبی: 21 cd/m²
درخشندگی فیروزه ای: 243 cd/m²
درخشندگی سرخابی: 95 cd/m²
درخشندگی زرد: 298 cd/m²

با وجود طیف رنگی شگفت انگیز، این تلویزیون دارای حجم رنگ مناسبی است. به دلیل اوج روشنایی کم، نمی تواند رنگ های روشن را به خوبی نمایش دهد. به دلیل نسبت کنتراست وحشتناک و فقدان ویژگی کم نور محلی، نمی تواند رنگ های اشباع تیره را به درستی نمایش دهد.

مجهزترین مرکز تعمیر پنل آبخورده در مشهد کجاست؟

نمایندگی “روزی حلال” در بلوار مدرس مشهد واقع شده است.

این مرکز دارای کارگاهی به مساحت 130 متر مربع با تمام تجهیزات تعمیرات انواع پنل تلویزیون خدمات رسانی می‌نماید.

کلیه خدمات این نمایندگی شامل گارانتی تعمیر میشود.

جهت ارتباط با ما در انتهای این مطلب راه های ارتباطی درج شده است.

پیش کالیبراسیون: امتیاز 7.0 از 10

  • تراز سفیدی dE دی ای: 4.53
  • رنگ dE دی ای: 2.61
  • گاما : 2.36
  • دمای رنگ : 6,512 K
  • حالت تصویر : کالیبره شده
  • تنظیم دمای رنگ: گرم
  • تنظیم گاما: 2.2

متأسفانه، حتی پس از تعویض تلویزیون به دقیق ترین حالت خارج از جعبه، Vizio Quantum از دقت خوبی در SDR برخوردار است. تعادل رنگ سفید بد است، زیرا تقریباً تمام سایه‌های خاکستری به اشتباه نشان داده می‌شوند و قرمزی بیش از حد در هایلایت‌های روشن وجود دارد. گاما به هیچ وجه به هدف 2.2 نزدیک نیست، و صحنه های روشن به خصوص به طور قابل توجهی تیره تر از آنچه باید باشند. رنگ ها به طور کلی کمی بهتر عمل می کنند، زیرا دقت رنگ کلی تلویزیون خوب است، اما بیشتر رنگ های اشباع شده کمی پایین هستند.

کالیبراسیون: امتیاز 9.6 از 10

  • تراز سفیدی dE دی ای: 0.29
  • رنگ dE دی ای: 0.62
  • گاما: 2.20
  • دمای رنگ: 6,693 K
  • کالیبراسیون تراز سفیدی: 20 امتیاز
  • کالیبراسیون رنگ : بله

استفاده از سیستم کالیبراسیون تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio بسیار آسان است و به طور کلی تلویزیون به راحتی قابل کالیبراسیون است. پس از کالیبراسیون، دقت SDR به طور قابل توجهی بهتر است و هیچ مشکل قابل توجهی باقی نمی ماند.

یکنواختی خاکستری: امتیاز 7.4 از 10

یکنواختی خاکستری: امتیاز 7.4 از 10
یکنواختی خاکستری: امتیاز 7.4 از 10

50% Std. Dev. : 3.952%
50% DSE : 0.191%

یکنواختی خاکستری 
 ویزیو کوانتوم qled خاکستری 5 درصد
یکنواختی خاکستری ویزیو کوانتوم qled خاکستری 5 درصد

5% Std. Dev. : 0.394%
5% DSE : 0.074%

یکنواختی خاکستری در این تلویزیون به طور کلی مناسب است. کمی جلوه صفحه نمایش چرک در مرکز وجود دارد که هنگام تماشای ورزش کمی حواس پرتی را پرت می کند، اما خیلی بد نیست.

کناره های صفحه نمایش به طور قابل توجهی تیره تر از مرکز هستند، که در هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه شخصی، مشکلی بسیار است.

یکنواختی سیاه: امتیاز 5.8 از 10

یکنواختی سیاه: امتیاز 5.8 از 10
یکنواختی سیاه: امتیاز 5.8 از 10

Native Std. Dev. : 2.159%

Std. Dev. : N/A

متاسفانه یکنواختی مشکی در این تلویزیون ضعیف است. کل صفحه نمایش ابری است و در لبه بالایی صفحه نمایش کمی گیر می کند که باعث خونریزی قابل توجه نور پس زمینه می شود. هیچ ویژگی کاهش نور محلی برای بهبود عملکرد صحنه تاریک در این تلویزیون وجود ندارد.

تعمیر پنل تلویزیون های LED و LCD با ضمانت در مشهد.

  • ارائه جدیدترین تکنولوژی در تعمیر انواع پنل تلویزیون.
  • پنل هایی که خط عمودی یا افقی دارند.
  • پنل های اِسلو شده. (سرعت آنها کم شده)
  • پنل هایی که یک قسمت آنها تاریک تر شده.
  • پنلهایی که نقطه روشن در آنها دیده میشود.

با یکی از روشهای مندرج در انتهای این مطلب با ما در ارتباط باشید.

زاویه دید: امتیاز 8.3 از 10

Color Washout : 40°

تغییر رنگ: 70 درجه

از دست دادن روشنایی: 41 درجه
افزایش سطح سیاه: 70 درجه
گاما شیفت: 55 درجه

زاویه دید در این تلویزیون چشمگیر است. این یک انتخاب عالی برای چیدمان صندلی های گسترده است، زیرا افرادی که در کنار هم می نشینند همچنان یک تصویر ثابت و واضح را می بینند. این همچنین به این معنی است که می توانید با روشن بودن تلویزیون در اتاق حرکت کنید و حتی در زاویه باز هم محو نمی شود یا پاک نمی شود.

بازتاب ها: امتیاز 7.2 از 10

پایان صفحه: نیمه براق
بازتاب کل: 5.6٪
بازتاب های غیر مستقیم: 0.3٪
انعکاس مستقیم محاسبه شده: 5.3٪

بازتاب در Vizio Quantum بسیار مناسب است. پوشش نیمه براق کمک زیادی به کاهش شدت بازتاب مستقیم نمی کند،

اما در نتیجه، انعکاس غیرمستقیم یا لکه گیری بسیار کمی وجود دارد.

HDR NATIVE GRADIENT: امتیاز 7.3 از 10

ویزیو کوانتوم QLED Vizio HDR NATIVE GRADIENT
ویزیو کوانتوم QLED Vizio HDR NATIVE GRADIENT

گرادیان ها در Vizio Quantum مناسب به نظر می رسند. نوارهای قابل توجهی در سایه های خاکستری و سفید وجود دارد و سایه های سبز تیره متوسط هستند. رنگ های دیگر، به خصوص در سایه های روشن تر، عالی به نظر می رسند.

100% مشکی تا 50% خاکستری: امتیاز 4.0
50% خاکستری تا 100% سفید: امتیاز 4.0
100% مشکی تا 50% قرمز: امتیاز 8.0
50% قرمز تا 100% قرمز: امتیاز 10
100% مشکی تا 50% سبز: امتیاز 6.0
50% سبز تا 100% سبز: امتیاز 8.0
100% مشکی تا 50% آبی: امتیاز 8.0
50% آبی تا 100% آبی: امتیاز 10

هموارسازی محتوا با کیفیت پایین: امتیاز 5.6 از 10

هموارسازی محتوا با کیفیت پایین تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
هموارسازی محتوا با کیفیت پایین تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

هموارسازی محتوای با کیفیت پایین در این تلویزیون ناامید کننده است. تنظیمات Contour Smoothing، که قرار است به هموارسازی ماکرو بلاک و پیکسل‌سازی در صحنه‌های تاریک کمک کند، به نظر نمی‌رسد کاری انجام دهد، زیرا تفاوت بسیار کمی بین تنظیم آن روی «بالا» و غیرفعال کردن کامل آن وجود دارد.

صاف کردن: امتیاز 4.5
حفظ جزئیات: امتیاز 8.0

ارتقاء مقیاس(UPSCALING): پردازش وضوح: امتیاز 4.5 از 10

پردازش وضوح در این تلویزیون کمتر از حد است. متن و جزئیات دقیق به خوبی ارتقاء داده نمی شوند و نرم به نظر می رسند.

رخی از جزئیات دقیق از بین می روند و خواندن متن ارتقا یافته دشوار است.

پردازش وضوح برای محتوای با وضوح پایین یا نرخ بیت پایین، بدون تیز کردن بیش از حد، با تنظیمات زیر کالیبره شد:

وضوح: 20

پیکسل ها در تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

پیکسل ها در تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
پیکسل ها در تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

طرح بندی ساب پیکسل: RGB
نوع: LED
نوع فناوری: IPS
این تلویزیون دارای طرح بندی زیر پیکسلی RGB است که در هنگام استفاده از آن به عنوان مانیتور رایانه شخصی به وضوح متن کمک می کند.

زمان پاسخ: امتیاز 7.3 از 10

80% Response Time : 6.5 ms
100% Response Time : 14.6 ms

Vizio M65Q6-L4 زمان پاسخگویی مناسبی دارد. حرکت در اکثر موارد واضح است، با یک دنباله تاری کوتاه در پشت اجسام با حرکت سریع. جزئیات سایه بدتر به نظر می رسند، زیرا در هنگام بیرون آمدن از رنگ سیاه، بیش از حد قابل توجهی وجود دارد که منجر به ایجاد شبح معکوس در سایه ها می شود.

درج قاب سیاه BLACK FRAME INSERTION (BFI)

BFI اختیاری: بله
حداقل سوسو زدن برای 60 فریم در ثانیه: 60 هرتز
60 هرتز برای 60 فریم در ثانیه: بله
120 هرتز برای 120 فریم در ثانیه: بله
حداقل سوسو زدن با سرعت 60 فریم در ثانیه در حالت بازی
N/A

با کمال تعجب برای یک مدل مقرون به صرفه، این تلویزیون دارای یک ویژگی نور پس زمینه اختیاری است که معمولاً به عنوان درج قاب سیاه یا BFI شناخته می شود. این ویژگی در کاهش میزان تاری ماندگاری بسیار موثر است و در نتیجه حرکت بسیار واضح‌تری دارد. با این حال، زمان بندی کمی خاموش است، زیرا یک سوسو زدن ثانویه وجود دارد که یک تصویر دوتایی دنباله دار روی صفحه ایجاد می کند. متأسفانه، ویژگی BFI در حالت «بازی» در دسترس نیست.

ورودی ها

سازگاری تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio با PS5

حالت تأخیر کم خودکار (ALLM): بله
4k @ 120Hz: خیر
1440p @ 120Hz: خیر
1080p @ 120Hz: بله
HDR: بله
VRR: بله

سازگاری تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio با PS5
سازگاری تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio با PS5

این تلویزیون سازگاری خوبی با PS5 دارد. که از 1080p @ 120Hz پشتیبانی می کند،

که اگر کنترل حرکت صاف را به وفاداری گرافیک ترجیح می دهید عالی است.

همچنین از VRR و HDR حتی در حالت 1080p @ 120Hz پشتیبانی می کند.

سازگاری با سری های Xbox ایکس باکس X|S

سازگاری با سری های Xbox ایکس باکس X|S
سازگاری با سری های Xbox ایکس باکس X|S

حالت تأخیر کم خودکار (ALLM): بله
4k @ 120Hz: بله
1440p @ 120Hz: خیر
1080p @ 120Hz: بله
HDR: بله
VRR: بله

این تلویزیون با ایکس باکس Xbox Series S|X سازگاری خوبی دارد. این بازی از 1080p @ 120Hz پشتیبانی می کند.

که اگر کنترل حرکت صاف را به وفاداری گرافیک ترجیح می دهید عالی است.

همچنین از VRR و HDR حتی در حالت 1080p @ 120Hz پشتیبانی می کند.

مشخصات ورودی های تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

HDR10: بله
HDR10+: بله
دالبی ویژن: بله
HLG: بله
پهنای باند کامل HDMI 2.0: بله (HDMI 1،2،3)
پهنای باند کلاس HDMI 2.1: خیر
CEC : بله
HDCP 2.2 بله (HDMI 1،2،3)
تیونر ATSC ای تی اس سی : 1.0
USB 3.0: خیر
شماره خروجی صدای آنالوگ : متغیر
پشتیبانی از Wi-Fi : بله (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز)

ورودی های کناری qled ویزیو کوانتومی
ورودی های کناری qled ویزیو کوانتومی
ورودی های پشت تلویزیون qled ویزیو کوانتومی
ورودی های پشت تلویزیون qled ویزیو کوانتومی

Vizio این تلویزیون را برای پشتیبانی از HDMI 2.1 تبلیغ می کند.

داده های EDID تلویزیون در نرم افزار Custom Resolution Utility (CRU) نشان می دهد

که برخی از ویژگی های HDMI 2.1 را پشتیبانی می کند اما هنوز به 18 گیگابیت بر ثانیه محدود است.

این تلویزیون همچنین از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کند و در صورت پشتیبانی روتر شما سرعت بیشتری را ارائه می دهد.

کل ورودی ها

پورتها و ورودی های تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

  • HDMI 3
  • USB 1
  • خروجی صوتی نوری دیجیتال 1
  • خروجی صدای آنالوگ 3.5 میلی متر 0
  • خروجی صدای آنالوگ RCA 0
  • جزء در 0
  • کامپوزیت در 0
  • تیونر (کابل/مورچه) 1
  • اترنت 1
  • DisplayPort 0
  • IR در 0

عبور صوتی

این که آیا فرمت صوتی خاص (مثلاً Dolby Digital) می تواند توسط منبع ارسال شود، از تلویزیون عبور کند، و دوباره به یک سینک صوتی (مانند گیرنده) با تمام عملکردهای دست نخورده ارسال شود.
در کجا مهم است؟ هنگام پخش صدای فراگیر با استفاده از گیرنده یا نوار صوتی، از منبعی که به تلویزیون متصل است.

  • پورت ARC/eARC : eARC
  • eARC: Dolby Atmos بیش از Dolby Digital Plus بله
  • eARC: Dolby Digital Plus 7.1 : بله
  • eARC: LPCM 7.1 از طریق Dolby MAT :بله
  • eARC: Dolby TrueHD 7.1 : بله
  • eARC: DTS:X بیش از DTS-HD MA: بله
  • eARC: DTS-HD Master Audio 7.1 :بله
  • eARC: کانال های LPCM (Bitstream) 2.0
  • ARC: Dolby Digital 5.1 :بله
  • ARC: DTS 5.1 : بله
  • نوری: Dolby Digital 5.1:بله
  • نوری: DTS 5.1: بله

این تلویزیون از eARC یا کانال بازگشت صوتی پیشرفته پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد صدای با کیفیت بالا و فشرده نشده را به یک گیرنده یا نوار صوتی سازگار منتقل کنید.

این فرمت از اکثر فرمت‌های صوتی رایج پشتیبانی می‌کند، بنابراین در استفاده از آن برای تماشای فیلم‌ها در Blu-ray مشکلی نخواهید داشت،

اما در دستگاه‌هایی که فقط LPCM خروجی می‌کنند، مانند Nintendo Switch، به ۲ کانال محدود می‌شود.

نمایندگی تعمیر تلویزیون “روزی حلال” در مشهد دارای چه اصولی است؟

اصول کاری این نمایندگی بر پایه دانش فنی به روز، صداقت و کسب روزی حلال میباشد.

ما به اصول: سود کمتر=مشتری بیشتر×برکت بیشتر  اعتقاد کامل داریم.

در این راستا اقدامات زیر همیشه در راس امور کاری ما قرار دارند:

  1. دریافت کمترین هزینه تعمیر
  2. تعمیرات سریع و تحویل به موقع
  3. ضمانت و پلمب دستگاه

از طریق روش های مندرج در انتهای این مطلب با ما در ارتباط باشید.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانس: امتیاز 5.5 از 10

نمودار پاسخ فرکانس صدا تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
نمودار پاسخ فرکانس صدا تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

میزان صوت هر فرکانس با چه دقتی تولید می شود.
در کجا مهم است؟ برای صدای متعادل و صدای خنثی.

  • پسوند فرکانس پایین: 113.14 هرتز
  • Std. توسعه دهنده @ 70 : دسی بل 4.60
  • Std. توسعه دهنده @ 80 : دسی بل 4.77
  • Std. توسعه دهنده @ حداکثر: دسی بل 5.68
  • حداکثر: 83.1 دسی بل SPL
  • فشرده سازی محدوده دینامیکی: دسی بل 3.29

متأسفانه، بلندگوهای داخلی Vizio Quantum در بهترین حالت پایین تر از حد مجاز هستند. بیس بسیار کمی دارد، اصلا صدای تپش و صدا ندارد و نمی تواند زیاد بلند شود، بنابراین برای محیط های پر سر و صدا مناسب نیست. گفتگو واضح و قابل درک است، اما در کل ناامید کننده است.

اعوجاج: امتیاز 6.6 از 10

نمودار اعوجاج صدا تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
نمودار اعوجاج صدا تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

تغییر شکل سیگنال خروجی در مقایسه با ورودی آن، معمولاً قطع شدن، اعوجاج هارمونیک یا اعوجاج درون مدولاسیون ناشی از رفتار غیر خطی سیستم صوتی.
در کجا مهم است؟ وقتی فراآوری تمیز، خالص و شفاف مورد نظر است.

  • وزن THD @ 80: وزن 0.631
  • وزن THD @ حداکثر: 0.690
  • IMD @ 80 آی ام دی: 4.24٪
  • IMD @ حداکثر: 5.78٪

عملکرد اعوجاج در این تلویزیون خوب است. مقداری اعوجاج قابل توجه در سطوح صدای متوسط وجود دارد و به سختی در حداکثر افزایش می یابد زیرا نمی تواند خیلی بلند باشد.

ویژگی های هوشمند

رابط کاربری: امتیاز 7.0 از 10

رابط کاربری تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
رابط کاربری تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

پلت فرم Vizio SmartCast با سایر سیستم عامل ها متفاوت است زیرا برنامه ها مبتنی بر وب هستند و رابط کاربری کندتر به نظر می رسد. یادگیری آن آسان است، اما چند اشکال وجود دارد، زیرا SmartCast در ابتدای راه‌اندازی تلویزیون در دسترس نبود و مجبور شدیم آن را بازنشانی کنیم تا کار کند.

  • Smart OS SmartCast: نسخه 56.10
  • راحتی در استفاده: آسان
  • صافی: متوسط
  • زمان صرف شده برای انتخاب YouTube به ثانیه: 3
  • زمان صرف شده برای تغییر نور پس زمینه به ثانیه: 3
  • گزینه های پیشرفته: زیاد

بدون تبلیغات: امتیاز 0 از 10

تبلیغات در رابط کاربری تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
تبلیغات در رابط کاربری تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

متأسفانه، مانند اکثر تلویزیون ها، تبلیغات در سراسر رابط کاربری SmartCast وجود دارد و نمی توان آنها را غیرفعال کرد.

  • تبلیغات: دارد
  • قابلیت انصراف: خیر
  • محتوای پیشنهادی در صفحه اصلی: بله
  • انصراف از محتوای پیشنهادی: خیر

برنامه ها و ویژگی ها: امتیاز 6.5 از 10

برنامه ها و ویژگی ها تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
برنامه ها و ویژگی ها تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

پلتفرم Vizio SmartCast فروشگاه برنامه ندارد. مجموعه مناسبی از برنامه‌های داخلی در تلویزیون وجود دارد و اگر سرویس پخش مورد علاقه‌تان در دسترس نباشد، می‌توانید محتوا را از موبایل خود ارسال کنید.

  • انتخاب برنامه: عالی
  • یکنواختی برنامه: میانگین
  • توانایی Cast: بله
  • پخش درایو USB: بله
  • پخش درایو USB HDR: بله
  • HDR در نتفلیکس: بله
  • HDR در یوتیوب: بله

کنترل های تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

کنترل های تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
کنترل های تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

یک دکمه در سمت چپ پایین آن را روشن/خاموش می کند و ورودی ها را تغییر می دهد.

متفرقه

توان مصرفی: 67 وات
مصرف برق (حداکثر): 192 وات
میان افزار: 1.540.23.3-5

کنترل از راه دور

کنترل از راه دور تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
کنترل از راه دور تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio

کنترل از راه دور موجود ساده است. همه عملکردهای اساسی از جمله دکمه های دسترسی سریع به سرویس های پخش محبوب را دارد و یک میکروفون برای کنترل صدا نیز وجود دارد. می‌توانید از آن بخواهید برنامه‌ها را باز کند و ورودی‌ها را تغییر دهد، اما نمی‌توانید از آن برای جستجوی محتوا در برنامه‌ها یا تغییر تنظیمات تلویزیون استفاده کنید.

  • اندازه: متوسط
  • کنترل صدا: بسیاری از ویژگی ها
  • کنترل منوی CEC: بله
  • سایر ویژگی های هوشمند: خیر
  • برنامه از راه دور: VIZIO Mobile

لوازم جانبی درون جعبه

لوازم جانبی درون جعبه تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
لوازم جانبی درون جعبه تلویزیون ویزیو کوانتوم QLED Vizio
  • کابل برق
  • کنترل از راه دور
  • 2 عدد باتری قلمی
  • راهنمای استفاده

خدمات مجاز تعمیرات تلویزیون ویزیو در مشهد توسط نمایندگی تلویزیون “روزی حلال” انجام میشود.

کارگاه و تعمیرگاه ویزیو Vizio در خدمت همشهریان محترم میباشد. کلیه خدمات با گارانتی انجام میپذیرد.

آدرس: مشهد – بین مدرس 3 و 5 – ساختمان نگین

ارسال پاسخ