پیمان بسته‌ایم پاک زندگی کنیم

 مراحل عیب یابی برای 35 مشکل رایج تلویزیون

مراحل عیب یابی برای 35 مشکل رایج تلویزیون

در زیر 35 مشکل رایج تلویزیون‌ ها آورده شده است که بیشتر در مورد آنها سؤال میشود و راهکارهایی برای رفع آنها وجود دارد که شما میتوانید انجام دهید!

حتی اگر عیب یابی تلویزیون شما به صورت موردی انجام می شود، امیدواریم این به شما کمک کند.

داشتن تلویزیونی که آنچه شما می خواهید را نمایش نمی دهد، می تواند ناامید کننده باشد.

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا تلویزیون شما ممکن است به درستی کار نکند یا اینکه چرا تصویر درست به نظر نمی رسد.

البته، اولین قدم برای هر مشکل مرتبط با فناوری این است که بررسی کنید آیا همه اجزا به درستی وصل شده اند یا خیر.

اگر با این کار چیزی حل نشد، مشکل مرتبط خود را در زیر بیابید. وقتی آن را درست کردید، دیگر نیازی به انجام کار دیگری نیست.

مشکل مربوط به ورودی های تلویزیون

(1) تلویزیون تصویر را نمایش نمی دهد!

برای شروع، مطمئن شوید ورودی تلویزیون روی ورودی تنظیم شده است که دستگاه شما به آن وصل است.

بررسی کنید که ورودی به درستی وارد شده باشد.

کابل های HDMI را عوض کنید.

بالاترین پهنای باند را در تلویزیون فعال کنید. تلویزیون‌ها تنظیماتی برای «حالت HDMI» یا موارد مشابه خواهند داشت، که در آن می‌توانید بین «1.4»، «2.0» یا «2.1» انتخاب کنید،

یا تنظیمات دیگری به نام «Full Color» در Vizio و «HDMI Ultra Deep Color» داشته باشید.

در ال جی این نشان دهنده پهنای باند تلویزیون است.

اگر تلویزیون را روی “1.4” تنظیم کنید، منبع HDMI 2.1 به درستی نمایش داده نمی شود، زیرا در وضوح و نرخ فریم محدود خواهید بود.

شما باید همیشه پهنای باند لازم را فعال کنید زیرا حتی تنظیم آن بیشتر از حد مورد نیاز می تواند باعث مشکل سازگاری شود.

نمایندگی تلویزیون “روزی حلال”

***نمایندگی مجاز صوتی و تصویری در مشهد***

اگر شما به دنبال تعمیر تلویزیون خود هستید، ممکن است با آنچه که باید جستجو کنید دچار مشکل شده باشید.

نمایندگی تعمیر تلویزیون روزی حلال با تیمی از متخصصان در این زمینه، به شما خدمات تعمیری مناسب و کارآمد را ارائه میدهد.

ما به بالاترین استاندارهای کیفیت و صداقت پایبندیم تا مطمئن شویم که همه مشتریان ما رضایت داشته باشند.

خدمات ما شامل تعمیر انواع مدل های تلویزیون، پنل، گیرنده و جایگزینی قطعات اصلی و تعویض صفحه نمایش است.

لطفاً جهت برقراری تماس با ما، از طریق روش های ارتباطی مندرج در انتهای این مطلب اقدام نمایید.

(2) HDR به درستی نمایش داده نمی شود! و یا فرمت HDR مناسب پخش نمی شود!

  • مطمئن شوید که منبع شما HDR را پخش می کند. ممکن است وقتی برای اولین بار محتوا را پخش می‌کنید، نشان‌های Dolby Vision یا HDR10+ از برنامه‌های استریم ظاهر می‌شوند. با این حال، همه تلویزیون ها این کار را انجام نمی دهند و مشخص نمی کنند که کدام فرمت HDR در حال پخش است، مانند تلویزیون های سامسونگ.
  • بررسی کنید که آیا تلویزیون از قالب محتوای شما پشتیبانی می‌کند یا خیر. تلویزیون‌های LG و Sony از HDR10+ پشتیبانی نمی‌کنند، در حالی که سامسونگ از Dolby Vision پشتیبانی نمی‌کند. اگر اینطور نباشد، معمولاً در عوض با فرمت اصلی HDR10 پخش می شود.
  • تنظیمات پهنای باند کامل را فعال کنید. اگر روی تنظیمات پهنای باند پایین‌تر مانند HDMI 1.4 تنظیم شده باشد، ممکن است تلویزیون فکر کند که نمی‌خواهید محتوای HDR پخش شود.

توجه: تلویزیون‌ها معمولاً هنگام پخش محتوا باید به‌طور خودکار به HDR تبدیل شوند. اگر نه، بررسی کنید که آیا تنظیمات HDR وجود دارد یا با پشتیبانی مشتری تماس بگیرید.

مشکل مربوط به بازی و استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر

(3) در هنگام بازی تاخیر ورودی بالایی را تجربه می کنید!

تلویزیون‌ها فقط زمانی که در حالت بازی هستند، تاخیر ورودی کم را مجاز می‌کنند. خارج از حالت بازی، تاخیر ورودی بیشتر است،

و اگرچه اکثر مردم هیچ تفاوتی را متوجه نمی‌شوند، تغییر آن به حالت بازی تأثیر مثبتی بر بازی‌های مبتنی بر واکنش دارد.

مطمئن شوید که تلویزیون یا روی حالت تصویر بازی تنظیم شده باشد یا حالت بازی فعال باشد.

تنظیمات خاص به برند بستگی دارد. به عنوان مثال، تلویزیون های هایسنس، تلویزیون سونی و ال جی دارای حالت تصویر بازی هستند،

اما مارک های دیگر مانند TCL دارای دکمه های حالت بازی هستند که می توانید با هر حالت تصویری از آنها استفاده کنید.

تلویزیون را دوباره راه اندازی کنید. حتی در حالت بازی، ممکن است باگی وجود داشته باشد که تلویزیون را در حالت بازی قرار ندهد.

به عنوان مثال، Sony X800H مشکلی دارد که اگر تلویزیون را روشن کنید و از قبل در حالت بازی باشد، تاخیر ورودی بالایی دارد.

شما باید آن را از حالت بازی خارج کرده و دوباره وارد کنید تا کار کند.

(4) حالت تاخیر کم خودکار کار نمی کند!

بررسی کنید که آیا آن را پشتیبانی می کند یا خیر.

ایکس باکس Xbox Series X از حالت Auto Low Latency Mode (ALLM) پشتیبانی می کند.

این به تلویزیون اجازه می‌دهد وقتی بازی را از یک دستگاه سازگار با تاخیر ورودی کم اجرا می‌کنید، در حالت بازی جابجا شود،

اما باید مطمئن شوید که تلویزیون از آن پشتیبانی می‌کند.

اگر نه، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. تلویزیون‌های سونی از ALLM پشتیبانی نمی‌کنند اما می‌توانند زمان اتصال PS5 را تشخیص دهند

و به‌طور خودکار به حالت بازی تغییر می‌کنند، اما تنها در صورتی که حالت تصویر خودکار را فعال کنید.

تنظیم حالت بازی را فعال کنید.

مطمئن شوید که روی کنسول فعال است.

اگر ALLM کار نمی کند، به سادگی هنگام بازی به حالت بازی بروید.

(5) پشتیبانی از نرخ نوسازی متغیر کار نمی کند!

مفهومی مشابه تنظیمات ALLM: بررسی کنید تا مطمئن شوید که کنسول و تلویزیون از فرمت VRR یکسانی پشتیبانی می کنند. Xbox Series

X از FreeSync و HDMI Forum VRR پشتیبانی می کند، بنابراین G-SYNC با آن کار نمی کند.

هر تنظیمات VRR یا Game Mode را فعال کنید. گاهی اوقات فعال کردن حالت بازی به تنهایی VRR را فعال می کند.

بررسی کنید که آیا با کنسول/کامپیوتر شما فعال است یا خیر.

تماس با پشتیبانی مشتریان.

توجه: برای هر دو ALLM و VRR، ما با PS5 و Xbox Series X بررسی می کنیم تا ببینیم تلویزیون از چه سیگنال هایی از کنسول ها پشتیبانی می کند.

بهتر است نظرات کارشناسان ما را بررسی کنید تا ببینید آیا تلویزیون شما با هر یک از آنها سازگار است یا خیر.

نمایندگی تعمیر تلویزیون “روزی حلال” در مشهد دارای چه اصولی است؟

اصول کاری این نمایندگی بر پایه دانش فنی به روز، صداقت و کسب روزی حلال میباشد.

ما به اصول: سود کمتر=مشتری بیشتر×برکت بیشتر  اعتقاد کامل داریم.

در این راستا اقدامات زیر همیشه در راس امور کاری ما قرار دارند:

  1. دریافت کمترین هزینه تعمیر
  2. تعمیرات سریع و تحویل به موقع
  3. ضمانت و پلمب دستگاه

از طریق روش های مندرج در انتهای این مطلب با ما در ارتباط باشید.

(6) کروما Chroma 4:4:4 به درستی نمایش داده نمی شود!

بررسی کنید که آیا تلویزیون به درستی از chroma 4:4:4 پشتیبانی می‌کند یا خیر.

این یک نوع سیگنال است که به افزایش وضوح متن در هنگام استفاده از آن به عنوان مانیتور رایانه شخصی کمک می کند.

گاهی اوقات، تلویزیون به سادگی نمی تواند کروما 4:4:4 را به درستی نمایش دهد.

تلویزیون را روی PC Mode قرار دهید. این اغلب بهترین راه برای نمایش 4:4:4 است.

تلویزیون‌های Roku به‌طور خودکار تلویزیون را به حالت PC تغییر می‌دهند وقتی رایانه شخصی متصل است.

برای اکثر تلویزیون‌ها، باید برچسب ورودی ورودی مورد استفاده خود را به PC تغییر دهید تا وارد حالت PC شود.

وارد حالت بازی شوید. گاهی اوقات، حالت بازی مانند حالت رایانه شخصی با تاخیر ورودی کم و کروما 4:4:4 دارد.

نرخ فریم یا وضوح را در رایانه شخصی خود کاهش دهید. 4:4:4 به پهنای باند اضافی نیاز دارد،

بنابراین محدود کردن نرخ فریم یا وضوح می تواند به آن کمک کند.

مشکل رایج تلویزیون مربوط به تنظیمات تصویر

(7) صفحه نمایش خیلی تاریک است!

تنظیم “نور پس زمینه” (“روشنایی” در تلویزیون های سونی و سامسونگ) را افزایش دهید.

به خاطر داشته باشید که برخی از تلویزیون ها دارای تنظیمات “نور پس زمینه” و “روشنایی” هستند.

تنظیم «نور پس‌زمینه» شدت نور پس‌زمینه را افزایش می‌دهد، اما «روشنایی» (یا «سطح سیاه» برای برخی مارک‌ها) یک تنظیم پردازش تصویر است و ما تغییر آن را توصیه نمی‌کنیم.

توجه: تلویزیون‌های رده پایین معمولاً به اندازه مدل‌های پریمیوم روشن نیستند، بنابراین اگر در اتاقی با نور مناسب هستید و صفحه نمایش به سختی دیده می‌شود، معمولاً به این معنی است که برای مقابله با تابش خیره‌کننده به اندازه کافی روشن نیست.

(8) رنگ ها ظاهر نمی شوند!

  • افزایش “نور پس زمینه” (“روشنایی” در تلویزیون های سامسونگ و سونی).
  • “دمای رنگ” را به چیزی سردتر تغییر دهید. رنگ‌های سردتر رنگ آبی مایل به آبی دارند و به آن‌ها ظاهری می‌دهد که بیشتر ظاهر می‌شوند.
  • تنظیم “Color” را افزایش دهید. این معمولاً رنگ‌ها را اشباع می‌کند، بنابراین در حالی که از نظر فنی تصویر را از دقت کمتری می‌اندازد، رنگ‌ها را برجسته می‌کند.
  • از حالت های تصویری “Dynamic” یا “Vivid” استفاده کنید. این حالت‌های تصویر از ترکیبی از رنگ‌های قوی‌تر و دمای سردتر استفاده می‌کنند تا رنگ‌ها زنده‌تر شوند.

(9) پرش تصویر!

  • غیرفعال کردن درون یابی حرکت درون یابی حرکت یک ویژگی به منظور افزایش نرخ فریم محتوای شما برای مطابقت با نرخ تازه سازی تلویزیون است. با این حال، اگر موثر نباشد، می تواند فریم ها را کاهش دهد و تصویر را بدتر کند.
  • منابع پخش مختلف، مانند برنامه‌های پخش جریانی مختلف یا DVD دیگر را امتحان کنید. اغلب ممکن است مشکل از منبع باشد نه DVD.

(10) توپ هنگام تماشای ورزش ناپدید می شود!
افراد/اشیاء خیلی سریع حرکت می کنند!
حرکت بلوکی است!

غیرفعال کردن درون یابی حرکت یکی دیگر از افت ویژگی های درون یابی حرکتی این است که اجسام کوچک اغلب ممکن است گم شوند یا مصنوعات حرکتی بسیار زیادی وجود دارد.

(11) اجسام سفید/ابرها خیلی زرد یا آبی هستند!

  • تعادل رنگ سفید و فضای رنگ را به حالت پیش فرض بازنشانی کنید. این امکان وجود دارد که شما به طور تصادفی با برخی از تنظیماتی که روی تصویر تأثیر گذاشته بازی کرده باشید.
  • تن رنگ را تغییر دهید. شما باید هر یک از این موارد را به سلیقه خود تنظیم کنید. چیزی که برای یک نفر سفید کامل به نظر می رسد ممکن است برای دیگری متفاوت به نظر برسد.

(12) رنگ ها اشتباه به نظر می رسند! و یا رنگ پوست انسان در فیلم ها اشتباه به نظر می رسد!

  • تنظیم تعادل رنگ سفید و فضای رنگ را به حالت پیش فرض بازنشانی کنید. اگر می دانید که چگونه تلویزیون را کالیبره کنید، باید بتوانید بهترین تصویر ممکن را برای خود ارائه دهید.
  • با توجه به میل خود از تن رنگ / درجه حرارت مختلف استفاده کنید.
  • از حالت های مختلف تصویر استفاده کنید. یک بار دیگر، این موارد را بر اساس ترجیحات خود تنظیم کنید.

(13) رنگهای سیاه خاکستری به نظر می رسند!

  • تنظیم “روشنایی” (“سطح سیاه” در تلویزیون های سونی) را بازنشانی کنید.
  • مطمئن شوید که تنظیمات منبع و تلویزیون RGB مطابقت دارند.
  • کم نور محلی را فعال کنید. برای اکثر تلویزیون‌ها، تنظیم آن روی «بالا» مؤثرترین کار است، اما همیشه اینطور نیست.

توجه: اگر تلویزیون LED IPS باشد، رنگ مشکی همیشه خاکستری به نظر می رسد. این امر به ویژه در اتاق های تاریک قابل توجه است.

نکته: همه تلویزیون های LED رنگ مشکی روشن تری نسبت به پلاسما و OLED دارند.

تعمیرات مجاز فوق تخصصی تلویزیون “روزی حلال” در شهر مشهد.

ما نمایندگی گارانتی 8 برند صوتی و تصویری در شهر مشهد هستیم و به مشتریانی که با زحمت از شهرهای مانند: بجنورد، بیرجند، کاشمر، تربت، خواف و روستاهای دور و نزدیک به ما مراجعه می‌کنند، خیرمقدم عرض مینماییم.

لطفاً جهت ارتباط با ما از روش های درج شده در انتهای این مطلب اقدام نمایید.

(14) مشکل رایج تلویزیون نقاط روشن تر در صحنه های تاریک!

به آرامی ناحیه آسیب دیده را با یک پارچه نرم ماساژ دهید تا بهبود یابد. به خاطر داشته باشید که تلویزیون‌ها ظریف هستند و اگر از خودتان مطمئن نیستید، بهتر است این کار را انجام ندهید.

توجه: این یک مشکل رایج است، بنابراین اگر بهبودی حاصل نشد، فقط در صورتی که آنقدر بد است که تجربه تماشای شما را خراب می‌کند، آن را برگردانید.

(15) شکوفایی در اطراف اجسام روشن در صحنه های تاریک!

تنظیم محلی کم نور را به دلخواه تنظیم کنید. اغلب، اگر تنظیم تیرگی موضعی تلویزیون بد باشد، باعث شکوفایی در صحنه های تاریک می شود. کاهش تنظیمات یا غیرفعال کردن کم نور محلی می تواند این مشکل را برطرف کند.

توجه: یکنواختی سیاه در تلویزیون ها بین واحدها متفاوت است و همه چیز به شانس قرعه کشی بستگی دارد. شما نمی توانید مسائل یکنواختی را برطرف کنید. فقط تلویزیون های LED این مشکل شکوفه را تجربه می کنند زیرا OLED ها یکنواختی کامل سیاه دارند.

(16) تلویزیون حداکثر وضوح را نشان نمی دهد!

معمولاً این به منبع و تلویزیون مربوط می شود، بنابراین تنظیمات منبع را بررسی کنید. اگر در حال تماشای چیزی مانند یک ویدیوی YouTube هستید، به همین سادگی بررسی می‌کنید که ببینید با چه وضوحی پخش می‌شود.

(17) قسمت های تاریک پیکسلی هستند!

  • تنظیمات حذف نویز را فعال کنید. اغلب این تنظیمات به حذف هرگونه گرادیان کمک می کند، اما می تواند باعث از دست دادن جزئیات دقیق شود.
  • اگر در حال پخش جریانی هستید یا کیفیت منبع را افزایش می دهید، مانند افزایش وضوح، اتصال را بهبود دهید.
  • اگر هیچ کدام کار نکرد یا امکان پذیر نیست، باید با مشکل کنار بیایید. این یک مشکل رایج در رسانه های با کیفیت پایین است.

(18) دانه روی تصویر!

  • برای محتوایی غیر از فیلم، تنظیمات حذف نویز را فعال کنید. نکته اصلی این تنظیمات حذف نویز حذف گرادیان/ دانه بندی است.
  • اتصال (اگر در حال پخش جریانی هستید) یا کیفیت منبع (اگر قبلاً کیفیت پایینی دارد) را بهبود دهید.
  • تنظیمات فضای رنگ و تعادل رنگ سفید را بازنشانی کنید.
  • کابل های HDMI مختلف و ورودی های HDMI مختلف را روی تلویزیون امتحان کنید.

توجه: برخی از فیلم ها، به ویژه فیلم های قدیمی، به طور طبیعی دانه دانه هستند.

(19) تصویر خارج از فوکوس به نظر می رسد!

  • غیرفعال کردن درون یابی حرکت
  • “تیزبینی” را افزایش دهید.
  • این باعث می شود تصویر کمی دقت کمتری داشته باشد.
  • تنظیم نسبت تصویر را تنظیم کنید. یک تصویر کشیده شده مبهم به نظر می رسد و در قالب استاندارد خود بهتر به نظر می رسد، اما این به معنای داشتن نوارهای سیاه در کناره ها، به عنوان مثال، با ویدیوهای 4:3 است.

توجه: رسانه های با کیفیت پایین اغلب مبهم به نظر می رسند، بنابراین اگر اولین قدم ها کمکی نکردند، تنها راه حل تماشای ویدیو با کیفیت بالاتر است.

(20) پس از کالیبراسیون، جرقه‌ها/باندها روی صفحه ظاهر می‌شوند!

  • تنظیم تعادل رنگ سفید و فضای رنگ را به حالت پیش فرض بازنشانی کنید.
  • کابل HDMI جدید را امتحان کنید.
  • حالت تصویر متفاوتی را امتحان کنید.
  • با پشتیبانی سازنده تماس بگیرید.

(21) پیکسل های گیر کرده روی صفحه!

  • گیر کردن پیکسل ها سخت است. در حال تلاش برای اتصال رایانه شخصی به تلویزیون، و از این ابزار برای امتحان کردن و جدا کردن آن استفاده کنید.
  • سعی کنید فشار ملایمی روی پیکسل گیر کرده اعمال کنید. تلویزیون را روشن و سپس خاموش کنید، سپس بررسی کنید.
  • اغلب، اگر تلویزیون را باز می کنید و پیکسل های زیادی گیر کرده اید، بهتر است آن را برگردانید. پیکسل ها وقتی یک رنگ را نمایش می دهند، بدون توجه به محتوا، گیر می کنند.

(22) حفظ موقت تصویر!

برای چند دقیقه محتوای معمولی را تماشا کنید. حفظ موقت تصویر پس از قرار گرفتن در معرض عناصر با کنتراست بالا، مانند اخبار، اتفاق می‌افتد و معمولاً پس از چند ثانیه ناپدید می‌شود. هیچ کاری برای رفع آن نمی توانید انجام دهید و بین واحدها متفاوت است.

(23) سوختگی دائمی!

متأسفانه، هیچ راهی برای رفع سوختگی دائمی وجود ندارد، که فقط در OLED اتفاق می افتد.

Burn-in پس از قرار گرفتن مداوم در معرض عناصر ساکن برای ساعت‌ها بدون تماشای محتوای دیگر اتفاق می‌افتد.

بنابراین اگر از تلویزیون خود فقط برای تماشای اخبار چند ساعت در روز استفاده می کنید، ممکن است OLED شما دچار سوختگی شود.

با این حال، ما انتظار نداریم که این موضوع برای کسانی که محتوای متنوع را تماشا می کنند، مشکل ساز باشد.

هزینه تعمیر تلویزیون

نمایندگی تعمیر تلویزیون “روزی حلال” در ازای رسیدن به اهداف خود، هزینه تعمیر را به حداقل ممکن کاهش داده است.

جهت هر نیاز و بودجه ای، پکیج های متنوع و قیمت های ارزان را فراهم میکند.

ما با تجربه و تخصصی که در زمینه تعمیر تلویزیون کسب کرده ایم پشتیبان شما هستیم، با اطمینان کامل میتوانیم سرویس و خدمات متمایز و با کیفیتی را برای شما فراهم کنیم.

هدف ما در نمایندگی تعمیر تلویزیون کمک به مشتریان برای دستیابی به تصویر با کیفیت بالاتر و بهبود تجربه تماشای تلویزیون در خانه هایشان است.

جهت برقراری ارتباط با نمایندگی تعمیر تلویزیون “روزی حلال” از طریق روش های ارتباطی در انتهای این مطلب تماس حاصل نمایید.

مشکل رایج تلویزیون مربوط به صدا

(24) تلویزیون صدا را پخش نمی کند!

  • مطمئن شوید که کابل(های) HDMI یا صدا به طور ایمن به تلویزیون و گیرنده/هدفون وصل شده باشد.
  • مطمئن شوید تلویزیون طوری تنظیم شده است که صدا را به دستگاه منبع شما (تنظیمات صدا) خروجی دهد.
  • مطمئن شوید که دستگاه منبع صدای سازگار را تولید می کند (PCM، DTS، Dolby Digital شرط های مطمئنی هستند).
  • کابل صوتی دیگری را امتحان کنید.
  • ببینید آیا دستگاه های دیگر می توانند روی گیرنده پخش شوند یا خیر.
  • اگر گیرنده برای چیزی کار نمی کند، با پشتیبانی سازنده گیرنده تماس بگیرید.
  • اگر گیرنده برای دستگاه های دیگر کار می کند، با پشتیبانی سازنده تلویزیون تماس بگیرید.

توجه: همچنین باید مطمئن شوید که تلویزیون شما از فرمت صوتی خاص پشتیبانی می کند. از سال 2020، تلویزیون‌های ال‌جی از فرمت‌های DTS پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین نمی‌توانید انتظار داشته باشید که آن فایل صوتی را پخش کند.

(25) صدا با تاخیر است!

  • هنگام استفاده از بلندگوهای خارجی، سعی کنید ببینید که آیا ویژگی‌های «همگام‌سازی لب» یا «تاخیر صوتی» روی گیرنده وجود دارد یا خیر.
  • اگر از بلندگوهای تلویزیون استفاده می کنید، بررسی کنید که آیا تنظیمات «همگام سازی لب» یا «تاخیر صدا» وجود دارد یا خیر.
  • ورودی را از طریق منوی تنظیمات روی حالت PC قرار دهید.
  • تماس با پشتیبانی مشتریان.

توجه: اگر از نوار صوتی یا هدفون متصل به بلوتوث استفاده می‌کنید، احتمالاً به دلیل تأخیر مرتبط با دستگاه‌های بلوتوث، تأخیر را می‌شنوید.

مشکل رایج تلویزیون مربوط به برنامه ها و وای فای Wi-Fi

(26) نمی توان ویدیوی 4k را در تلویزیون 4k پخش کرد!

  • مطمئن شوید که سرویس/اشتراک اجازه پخش 4k را می دهد. برخی از ویدیوها، مانند YouTube، گزینه ای برای انتخاب رزولوشن دارند، بنابراین مطمئن شوید که روی 4k تنظیم شده است.
  • اطمینان حاصل کنید که شبکه بی سیم و اتصال اینترنت شما دارای پهنای باند کافی (معمولاً حداقل 25 مگابیت در ثانیه) هستند. اگر اینترنت شما کند است، مدتی طول می کشد تا به تصویر 4k مناسب برسید.
  • با پشتیبانی سازنده تماس بگیرید.

(27) ویدیو در مرورگر تلویزیون پخش نمی شود!

  • هیچ تعمیر مستقیمی وجود ندارد زیرا تلویزیون از ویدیوی فلش پشتیبانی نمی کند.
  • راه حل: برای استفاده از مرورگر خود برای ویدیوها، رایانه شخصی را وصل کنید.

(28) نمی توان تلویزیون را به Wi-Fi وصل کرد!

  • تلویزیون و روتر اینترنت خود را مجددا راه اندازی کنید. بررسی کنید که آیا بعد از آن کار می کند یا خیر.
  • تلویزیون را از طریق اترنت به روتر وصل کنید و به روز رسانی ها را نصب کنید، سپس دوباره امتحان کنید.
  • با پشتیبانی سازنده تماس بگیرید.

(30) نمی توان برنامه ای را پیدا/دانلود کرد!

شما نمی‌توانید مستقیماً برنامه‌هایی را که در فروشگاه برنامه در دسترس نیستند دانلود کنید.

مشکل مربوط به کابل، ماهواره و (OTA)

(31) نمی توان کانال ها را پیدا کرد/تغییر داد!

  • ویژگی برنامه‌نویسی را اجرا کنید تا تلویزیون کانال‌ها را شناسایی کند، سپس دوباره امتحان کنید تا ببینید کانال مورد نظر شما وجود دارد یا خیر.
  • اگر OTA است، برای دریافت بهتر، آنتن را تغییر مکان دهید.
  • با پشتیبانی سازنده تماس بگیرید.

(32) کانال های تلویزیونی مبهم به نظر می رسند!

  • مطمئن شوید که دستگاه منبع حداقل 720p خروجی دارد.
  • ویژگی های حذف نویز را فعال کنید، اما این می تواند باعث از بین رفتن جزئیات دقیق شود.
  • کمی وضوح را افزایش دهید، اما این باعث می شود تصویر کمی دقت کمتری داشته باشد.

توجه: طبیعی است که کانال‌های تلویزیونی کمی مبهم/مدر به نظر برسند زیرا کیفیت پایینی دارند.

مشکل مربوط به و پاور تلویزیون

(33) تلویزیون به طور تصادفی خاموش می شود!

  • CEC را غیرفعال کنید. این ویژگی به شما امکان می دهد چندین دستگاه را با یک ریموت کنترل کنید. ریموت دیگری ممکن است تلویزیون را خاموش کند.
  • ممکن است دکمه پاور در کنترل از راه دور گیر کرده باشد که باعث می شود فکر کند دائماً فشار داده شده است. آن را جدا کنید.
  • باتری ها را از کنترل از راه دور خارج کنید تا مشخص شود که آیا کنترل از راه دور مسئول است یا خیر.
  • دستگاه مسئول را بازنشانی یا جایگزین کنید.
  • تلویزیون را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید سپس بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.
  • با پشتیبانی سازنده تماس بگیرید.

(34) ریموت به درستی کار نمی کند!

  • سعی کنید کنترل از راه دور را به تمام گوشه های تلویزیون بگیرید و ببینید که آیا یکی بهتر کار می کند یا نه.
  • اجسام را از جلوی تلویزیون دور کنید (صوتبار، کینکت و غیره). گیرنده کنترل از راه دور اغلب درست در زیر مرکز تلویزیون قرار دارد، بنابراین باید آن را هدف بگیرید.
  • برای جلوگیری از تداخل، جعبه کابل/ماهواره را دورتر از تلویزیون حرکت دهید.
  • کنترل از راه دور را مجدداً با تلویزیون (در صورت امکان) جفت کنید.
  • باتری های ریموت را تعویض کنید.
  • با پشتیبانی سازنده تماس بگیرید.

(35) کنترل صدا کار نمی کند!

  • اغلب، برای کارکرد کنترل صدا، کنترل از راه دور باید از طریق بلوتوث وصل شود. اطمینان حاصل کنید که بلوتوث متصل است.
  • مطمئن شوید که کنترل از راه دور دارای باتری کافی است.
  • نزدیک تلویزیون باشید. اگر خیلی دور باشید، ممکن است کار نکند.
  • با پشتیبانی سازنده تماس بگیرید.

ارسال پاسخ