051-32234550

راه ارتباط با ما

09366661792

تماس بگیرید

 تعمیرتلویزیون مشهد نوشته های دنیای مجازی روزی حلال (قسمت اول)

تعمیرتلویزیون مشهد نوشته های دنیای مجازی روزی حلال (قسمت اول)

تعمیرتلویزیون مشهد نوشته های دنیای مجازی روزی حلال (قسمت اول)

تعمیر تلویزین مشهد روزی حلال

کامپوننت چیست وچه فرقی با بلندگو دارد؟این موضوعی است که سعی می کنیم در ادامه مطلب به آن بپردازیم

شاید این جملات برایتان آشنا باشد (کامپوننت از بلندگو بهتره) یا (اگر صدای خوب می خواهی باید کامپوننت ببندی)ولابد تابحال از خودپرسیده اید

که اصلا کامپوننت چیست وچه فرقی با بلندگو دارد؟

تعمیرات تلویزیون ال جی در مشهد
شاید این جملات برایتان آشنا باشد (کامپوننت از بلندگو بهتره) یا (اگر صدای خوب می خواهی باید کامپوننت ببندی)ولابد تابحال از خودپرسیده اید

که اصلا کامپوننت چیست وچه فرقی با بلندگو دارد؟این موضوعی است که سعی می کنیم در ادامه مطلب به آن بپردازیم

کامپوننت در حقیقت همان بلندگو می باشدکه اجزاءآن تفکیک شده است .بدین معنی که در یک بلندگو معمولی وکواکسیال تمام اجزاء بلندگو(تیوتر -وفوور)

در یک مجموعه قرار دارند . ولی در کامپوننت این اجزاء از همدیگر جدا می باشند وبوسیله یک کراس اوور (پسیو) حوزه فعالیت ورنج فرکانسی خاصی

برایشان تعریف شده است(در واقع کامپوننت بطور معمول از یک جفت وفوور ،یک جفت تیوتر،ویک جفت کراس اوور تشکیل شده است). بدین ترتیب

که فرکانسهای پایین ورنج وسط برای ووفر ،و فرکانسهای وسط به بالا برای تیوتر آماه وارسال می گردد .ولی این کار برای چیست ؟ و چه فوایدی می تواند داشته باشد؟

ما در ادامه مطلب سعی می کنیم بطور اختصار و ساده به تفاوتهای بین کامپوننت و بلندگو بپردازیم

1-بعلت وجود کراس اوور، کامپوننت صدای بهتری نسبت به بلندگو دارد وهرچه دقت کراس اوور بیشتر باشد صدای نهایی بهتر خواهد بود ،

و قیمت کامپوننت گرانتر (بطور معمول 12db/octبرای تیوتر و6db/oct برای ووفر در نظر می گیرند)

2-باتوجه به اینکه کراس اوور صدا را آنالیز کرده وفرکانس تفکیک شده را برای تیوتر، وفوور آماده می کند .پس براحتی می توان گفت بعلت حذف

فرکانسهای مزاحم وغیر ضروری ،کامپوننت از لحاظ توان خروجی صدا نیز از بلندگوی هم ترازخود قوی تر بوده ومی تواند وات خروجی بیشتری داشته باشد

3-با توجه به جدابودن اجزاء کامپوننت شما قادر خواهید بودکه بهترین حالت وبهترین موقعیت را برای تیوتر و وفوور در نظر بگیرید که این مساله

می تواند در بهبود صدای نهایی بسیار موثر باشد

4-منفک بودن بودن اجزاء کامپوننت می تواند این موقعیت را پیش آورد که برای تیوتر از هد سینگ (موادی مشبک از جنس آلومنیوم برای خنک کردن )

استفاده شود وامکان سریعتر خنک شدن آنرا فراهم آورد

5-در کامپوننتها با توجه به جدابودن محل قرار گیری وفوور و تیوتر می توان از داس کپ برای جلوگیری از ورود آشغال وبراده به درون کویل استفاده کرد

6-در اکثر کراس اوور ها شما قادر به تنظیم شدت وتغییر فرکانس خواهید بود که شما را در رسیدن به صدای مطلوب کمک بسیار می کند   نمایندگی سونی مشهد

7- درساختمان کراس اوور ها معمولا از خازنهای عدسی یا لامپها ویا سایر موارد استفاده می شود که وظیفه حفاظت از تیوتر را در شدت

صدای بالا ومخصوصا هنگام دیستروشن (بهم ریختگی صوتی در اثر فشار زیاد )دارد واین مساله می تواندسلامتی تیوتر را تضمین کند

8-در کامپوننتهای 3way امکان طراحی وساخت میدرنجهای بزرگتر وکاراتری نسبت به بلندگوها میسر می باشد

9- ودر نهایت شما در کامپوننت ها با توجه به ابزار آلاتی که در داخل پک است می توانید تیوتر را در زوایای مختلف وحالتهای دلخواه نصب کنید

اما در مقابل کامپوننتها نسبت به بلندگوها دارای معایبی نیزمی باشند   خدمات پس از فروش ال جی

1- با توجه به قدرت بالای کامپوننتها شما در اکثر مواقع برای درایو کردن آنهانیاز مند آمپلی فایر هستید

2-قیمت کامپوننتها از بلندگوها های هم سطح خود بیشتر است

3-با توجه به چند تیکه بودن کامپوننتها نصب وراه اندازی آنها مشکلتر از یک بلندگو خواهد بود

ودر آخر 2 نکته تکمیلی : اول اینکه کامپننتها غالبا گرد هستند ولی کامپوننتهای بیضی هم گه گاه دیده می شود .ودوم اینکه کامپوننت ها

عموما 2way هستند ولی کامپوننتهای 3way هم کم نیست تعمیر تلویزیون در مشهد

كواكسيال
پخش و اجرا تمامي فركانس ها( صداي تمام از سازه ها و ساز ها و صداي خواننده با بيس و از فوم نسبتا خوبي برر خوردارن)
مانند ٦٩٧٥ پاييونير و ٧١٨ كنوود   نمایندگی سامسونگ مشهد

ميدرنج
پخش فركانس هاي مياني حدودا بين ١٥٠ تا ٣٠٠٠( صداي بعضي از سازه ها و ساز ها و صداي خواننده بدون بيس و از فوم كم و نازكي بر خوردارن)

ميدبيس
پخش فركانس هاي نسبتا پايين و مياني حدودا بين ٨٠ تا ٣٠٠٠( صداي بعضي از سازه ها و ساز ها و صداي خواننده و بيس هاي محدوده فركانسي ٥٠ به بالا و از فوم چند پله و قويتر از ميدرنج بر خوردارن)

فولرنج
پخش فركانس هاي مياني حدودا بين ٥٠ تا ١٠٠٠٠( صداي بعضي از سازه ها و ساز ها و صداي خواننده با بيس و از فوم قوي برخوردارن تا خدودي نياز به هورن يا سوپر نيوتر نیست.

هورن
پخش فركانس هاي بالا حدودا بين٢٠٠٠ تا ٢٠٠٠٠( صداي بعضي از سازه ها و ساز ها و صداي خواننده بدون هيچ بيسي و شكل ظاهري همانند قيف دارن و پرتاب صداي بالايي نسبت به سوپر نيوتر دارن و از حجم صداي بالايي بر خوردارن وقسمتي از تيزي صداي خواننده هم ميشه شنيد ازشون)

سوپر تيوتر
پخش فركانس هاي بالا حدودا بين٥٠٠٠ تا٢٠٠٠٠( صداي بعضي از سازه ها و ساز ها كه صداي زير رو پخش ميكنن و( تيس تيس ) صداي واضع تر ولي حجم و پرتاب كمتر و از ظاهري دايره اي يا مربعي شكل دارن كه يه كله قندي وسطشون هست بر خوردارن) نمایندگی ایکس .یژن مشهد

كامپونت
پخش فركانس هاي مياني و بالايي كه كاملا كيفيتي هستن اين نوع محصول حدودا بين ٥٠ تا ٢٠٠٠٠( صداي تمامي سازه ها و ساز ها و صداي خواننده با بيسي نرم و از سه جز ميد تيوتر و كراس اور تشكيل ميشن واز كيفيت بالايي بر خوردارن) برا استيج جلو بهترين انتخابه

باکس های سیلد ( بدون منفذ) :

ساده ترین سیستم ساخت باکس، ساختن باکس سیلد است. بخش انتهایی ساب درون یک محفظه بسته قرار می گیرد،

و بنابراین هیچ بخشی از خروجی پشت ساب نقشی در صدای ایجاد شده نخواهد داشت. ( چون هوا درون جعبه حبس می شود.

به یاد داشته باشید که صدا یعنی هوایی که می لرزد و به گوش ما می رسد.) بسته به این که تعلیق مکانیکی چقدر است،

و این که هوای درون باکس چقدر محدود است، ( که در حقیقت کار باکس همین محدود کردن هواست) می توانید یکی از این دو نوع باکس داشته باشید:

باکس Infinite Baffle، که در آن تعلیق مکانیکی منبع غالب خشکی سیستم است، و باکس در آن نسبتا بزرگ است، یا باکس Acoustic Suspension،

که هوای درون باکس در آن عنصر تعیین کننده است و باکس آن کوچک است.(چیزی شبیه کیک پنل). باکس های سیلد معمولا برای کات آف کردن

(قطع جریان) فرکانس باس، جزء سیستم های کم اثر شناخته می شوند. اما خوبی آنها در این است که می توانند گستره صوتی بیشتری را بدون دیستورشن

یا هرگونه تغییر صدایی ایجاد کنند. بنابراین می توان گفت که باکس های سیلد بیشتر برای سیستم های کیفیتی خوب هستند،

اما در سیستم هایی که به دنبال باس قوی و بلند هستید، بهتر است از انواع دیگر باکس استفاده کنید.

تعمیرات بلندگو مدرن:
قوانین کلیدی در ساخت باکس:
1- فقط با حجم داخلی ای که سازنده ووفر (ساب) پیشنهاد کرده است بسازید.
2- باکس خود را ( چه سیلد و چه پرتد) طوری تنظیم کنید که هوا در آن محدود باشد.
3- به طور کلی خریدن باکس های فابریک شاید منطقی تر و اقتصادی تر به نظر برسد، اما اگر می توانید با ابزار و مواد خوب

خودتان باکس بسازید، می توانید این کار را خودتان انجام دهید.
به یاد داشته باشید که باکس فقط برای این است که کار ووفر (ساب) تسهیل و برتر شود. تویتر ها و میدباس ها نیازی به باکس شدن ندارند،

گرچه گاهی برای راحتی، آنها اطراف ووفر باندها بسته می شوند. ( تفاوت میان باند و کامپوننت در همین است که در باند تویتر و میدرنج و ووفر

همه با هم و کنار هم هستند، اما کامپوننت تکه های جدا جدا دارد.) اما برای این که بدانید کدام باکس به درد هدف شما می خورد،

متن زیر شاید بتواند به شما کمک کند.گاهي اوقات مشاهده ميشه كه با گاز دادن خودرو و تغيير RPM صداي آزار دهنده اي

در بلندگوهاي خودرو شنيده ميشه كه در اين
مجموعه و در 6مرحله قصد دارم به عيب يابي سيستم صوتي و رفع اين مشكل بپردازم اميدوارم براي همه مفيد باشه تعمیرات تلویزیون مشهد

مرحله اول : بررسي آمپلي فاير
اين مرحله را براي هركدام ازآمپلي فايرهاي سيستم تكرار كنيد .در اولين گام بين ورودي و خروجي آمپليفاير اتصال كوتاه برقرار مي كنيم

اگر نويز قطع شد بيانگر اي است كه آمپلي فاير شمامشكلي ندارد و مي توانيد به مرحله دوم عيب يابي برويد در غير اينصورت بايدبلندگوهايي

را كه در خروجي آمپلي فاير هستند را بررسي كنيم .اگر پس از بررسيبلندگوها نويز متوقف شد مشكل از سيمهاي بلندگو يا اتصال بدنه آنهاست

پس از اين كاردوباره آمپلي فايرهاي سيستم را مورد بررسي قرار دهيد .اگر پس از تستبلندگوها همچنان مشكل نويز برقرار باشد ممكن است

ايراد از منبع تغذيه آمپلي فايرباشد بنابراين اتصالات منبع تغذيه را بررسي كيند و از عدم اتصال بدنه آنها مطمينشويد اگر تاثيري بر روي نويز

نداشت بايد آمپلي فاير عوض شود و اگر نويز قطع شودعايق بندي منبع تغذيه مشكل دارد و اين امر را مي توان با تغيير اتصال بدنه آمپليفاير

يا اضافه كردن عايق بندي منبع تغذيه برطرف كرد.

مرحله دوم : كاهش سيستم
باتوجه به اينكهآمپلي فايرها منبع ايجاد نويز نبودند در اين مرحله بايد در صورت وجود پردازشگر دربين هديونيت و آمپلي فاير آنها را از

مدار حذف نمود و هد يونيت را به طور مستقيم بهآمپلي فاير متصل كرد . حال اگر نويز در سيستم شما قطع شود يك يا چند پردازشگر

مشكلدارد و براي بررسي آنها در ادامه به مرحله پنجم مي رويد. در غير اينصورت كابلهايسيگنال را جابجا كنيد در صورتيكه مشخص

شد كابلها مشكلي ندارند كابلها را به محلاوليه بر گردانيد و در مرحله 5 كار را ادامه دهيد در غير اينصورت عايق بندي هديونيت بررسي

شود در صورتيكه به جز سيم اتصال بدنه كليه اتصالات عايق مناسب داشتهباشند بايد نقطه اتصال بدنه را جابجا نماييد اگر مشكل حل

شود هد يونيت را با محلاتصال جديد نصب كنيد و در مرحله 5 كار را ادامه دهيد و در غير اينصورت بايد مرحلهسوم را بررسي كنيد خدمات پس از فروش ماد ایران

مرحله سوم : جابجايي هديونيت
آمپلي فايرها سالم هستند اما جابجايياتصال زمين براي هد يونيت و كابلهاي سيگنال مشكل صدا را حل نكرددر نتيجه كلسيستم

را از جاي خود بيرون بياوريد و برروي صندلي قرار دهيد و يك كابل سيگنال جديدرا به ورودي آمپلي فاير متصل كنيد .اگر اين مشكل

برطرف شد هديونيت را دوباره نصبكنيد و به مرحله 5 برويد در غير اينصورت بايد هديونيت را تا حد امكان به آمپلي فايرنزديك كنيد

و از كوتاهترين كابل ممكن استفاده كنيداين امر تاييد ميكند كهسيگنال اصلي باعث بروز مشكل است يا نه ‌! در صورتيكه مشكل

حل شد هديونيت را ثابتكنيد و به مرحله 5 برويد در غير اينصورت بايد عايق بندي منبع تغذيه هد يونيت رابررسي كنيد

(مطمئن شويد كه هديونيت به شاسي تماس ندارد) اگر نويز قطع شد بايدهمانند مرحله 2 عايق بندي منبع تغذيه را انجام دهيداما

درصورتيكه مشكل شمابرطرف نشد بايد هد يونيت را عوض كرده و بسته به شرايط مرحله 2

مرحله چهارم : آزمون خودرو

در اين مرحله با توجه به اينكه مشكل از هديونيت و آمپلي فاير نبود ممكن است سيستم شارژر منبع تغذيه خودرو مشكل

داشته باشد بنابراين براي بررسي اين مطلب ميتوانيم سيستم را بر روي يك خودرو ديگر كه سالم و بدون نقص است نصب

كنيم و هردو خودرو را در كنار هم قرار دهيم
اگر شما در يكي از آنها قرار بگيرد و كابل اتصال دو باطري را متصل كنيد موتور خودروي مشكل دار را روشن كنيد و به صداي

سيستم ماشين ديگر گوش كنيد اگر صدا برطرف نشد مطمئنن ايراد از سيستم الكتريكي خودروي شماست (به احتمال قوي

دينام درست كار نميكنه  مادایرات نمایندگی تعمیرات تلویزیون

مرحله پنجم : افزودن سیگنال پروسسورها
ما در مراحل قبلی از صحتکارکرد آمپلی فایرها ، هد یونیت و سیستم الکتریکی خودرو مطمئن شدیم در این مرحلهنوبت

به بررسی اتصالات هر کدام از سیگنال پروسسورهای سیستم صوتی رسیده این مرحلهبرای تمامی این دستگاهها تکرار می شود

مرحله به مرحله و یکی یکی ایندستگاهها را به مدار اضافه می کنیم اگر شما دستگاهی را به مدار صوتی خود متصلنمودید و نویزی

شنیده نشد که موفق شدید و ایراد از اتصالات دستگاه بوده و شما مجددناتصال کابلها را برقرار کرده اید بنابراین اگر مشکل برطرف شود

شما مسیر را درسترفته اید و می توانید دستگاه پروسسور بعدی را وارد مدار کنید در غیر اینصورتپروسسور به بدنه و شاسی خودرو

متصل شده است و نیاز به عایق کاری مجدد دارد (به جزدر قسمتی که نقطه سیگنال زمین می باشد) اگر با عایق کاری دستگاه مشکل

برطرف شد کهپروسسور بعدی را وارد مدار کنید وگر نه باید مرحله 6 را برای برطرف شدن مشکل پیگیری نمایید

مرحله ششم : افزودن سیگنال پروسسورها
خوب تاکنون نویز سیستم برطرف نشده است و زمانیکه عایق بندی پروسسور انجام می شود

از همما نویز را در سیستم صوتی خود داریم در این مرحله ابتدا پروسسور را بسیار به آمپلیفایر نزدیک می کنیم

و مججدن میزان نویز را بررسی می کنیم اگر نویز برطرف شد پروسسوررا با در نظر گرفتن عدم قطعی و اتصال در کابلها

در آن محل نصب می کنیم و در ادامهبه مرحله 5 رفته و پروسسور بعدی را بررسی می کنیم.

با انجام این مرحله درحقیقت تمامی قسمتهای سیستم صوتی از منبع تغذیه تا پروسسورها از نظر عایق بندی کنترلمی شوند

در صورتیکه مشکل نویز همچنان باقی بماند ایراد از طراحی پروسسور و یا خرابیآن می باشد لذا پروسسور را تعویض نموده و

مرحله 5 را تکرار می کنیمهر کداماز مراحل عیب یابی سیستم صوتی ممکن بارها تکرار شود تا مشکل نویز سیستم به طور کلیبرطرف گردد

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *